Наукова періодика України Витоки педагогічної майстерності


Крутенко О. 
Розвиток ідей А. С. Макаренка у педагогічній спадщині О. А. Захаренка / О. Крутенко // Витоки педагогічної майстерності. Серія : Педагогічні науки. - 2013. - Вип. 11. - С. 187-192. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vpm_2013_11_43
З метою пошуку шляхів гуманізації навчально-виховного процесу в сучасній школі зосереджено увагу на творчій спадщині О. А. Захаренка, педагогічні погляди якого ґрунтуються на принципах дитиноцентричної концепції виховання. Розглянуто розроблену в його авторській школі систему навчально-виховної роботи, яка поєднує елементи різноманітних педагогічних технологій та ідей видатних педагогів. Базуючись на ідеях А. Макаренка, О. Захаренко творчо розвинув їх у своїй виховній системі, сутність якої полягає у спільній реалізації ідей-задумів із залученням педагогів, батьків, дітей, що сприяє емоційному піднесенню та створює можливості для творчості. Як і А. Макаренко, О. Захаренко вважав здатність людини до самовиховання гуманістичних цінностей найважливішим етапом у її становленні як особистості. На підставі аналізу концептуальних засад педагогічної спадщини О. А. Захаренка виокремлено найважливіші чинники формування гуманістичних цінностей особистості школяра, головний серед яких – створення соціокультурного середовища, яке має бути педагогічно організованим і давати можливість дитині набувати власний соціальний і духовний досвід. Зазначено, що навчальний заклад повинен бути центром цього середовища, інтегруючи усі позитивні впливи та нейтралізуючи негативні.С целью поиска путей гуманизации учебно-воспитательного процесса в современной школе внимание сосредоточено на творческом наследии А. А. Захаренко, педагогические взгляды которого базируются на принципах детоцентрической концепции воспитания. Рассмотрена разработанная в его авторской школе система учебно-воспитательной работы, которая объединяет элементы различных педагогических технологий и идей выдающихся педагогов. Основываясь на идеях А. Макаренко, А. Захаренко творчески развил их в своей воспитательной системе, сущность которой заключается в совместной реализации идей-замыслов с привлечением педагогов, родителей, детей, способствует эмоциональному подъему и создает возможности для творчества. Как и А. Макаренко, А. Захаренко считал способность человека к самовоспитанию гуманистических ценностей важнейшим этапом в ее становлении как личности. На основании анализа концептуальных основ педагогического наследия А. А. Захаренко выделены важнейшие факторы формирования гуманистических ценностей личности школьника, главный среди которых – создание социокультурной среды, которая должна быть педагогически организованной и давать возможность ребенку приобретать собственный социальный и духовный опыт. Отмечено, что учебное заведение должно быть центром этой среды, интегрируя все положительные воздействия и нейтрализуя отрицательные.With a view to finding ways of humanization of the educational process in the modern school focused on the creative legacy of A. A. Zakharenko, which is based on the principles childcentric concept of education. Considered the author developed in his school system of educational work that combines elements of different pedagogical techniques and ideas of outstanding teachers. A. Zakharenko creatively developed ideas A. Makarenko in their educational system, the essence of which is the joint realization of ideas, plans, involving teachers, parents, children, promotes emotional recovery and creates opportunities for creativity. A. S. Makarenko, A. Zakharenko believed the human capacity for self-education of humanistic values important stage in its development as an individual. Based on the analysis of the conceptual foundations of pedagogical heritage A. A. Zakharenko highlight important factors of humanistic values of the schoolboy, chief among them – the creation of social and cultural environment, which should be pedagogically organized and enable the child to acquire own social and spiritual experience. Noted that the school should be the center of this environment, integrating all the positive feedback and neutralizing negative.
  Повний текст PDF - 185.788 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Крутенко О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Крутенко О. Розвиток ідей А. С. Макаренка у педагогічній спадщині О. А. Захаренка / О. Крутенко // Витоки педагогічної майстерності. Серія : Педагогічні науки. - 2013. - Вип. 11. - С. 187-192. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vpm_2013_11_43.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Крутенко Ольга Володимирівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського