Наукова періодика України Вища освіта України


Гриньків А. 
Метакогнітивні дослідження в контексті освітніх інновацій / А. Гриньків // Вища освіта України. - 2016. - № 2. - С. 37-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2016_2_8
Викладено деякі базові положення сучасних наукових розвідок у сфері когнітивної психології. Сформовано перелік гіпотез цих досліджень, які було підтверджено або спростовано. Як правило, в структурі таких досліджень є експериментальні блоки, що містять сатистичний матеріал. Простежено становлення поняття "метакогнітивні стратегії" в контексті послідовності дій, спрямованих на контроль, планування когнітивних процесів. Обгрунтовано системний вплив метакогнітивних, мотиваційних, вольових та інших процесів на ефективність навчальної діяльності. Проаналізовано особливості функціонування метакогнітивних процесів у навчальній діяльності студентів за рівнем сформованості навчальної мотивації, мотивації науково-дослідної діяльності, загальної мотиваційної спрямованості. Виявлено різні рівні взаємозв’язків компонентів метапізнання і вольової саморегуляції, а саме: високу самооцінку метакогнітивних знань, пов’язану з наполегливістю суб’єкта і не пов’язану з самоволодлінням. Виявлено кореляційні взаємозалежності з показниками вольової саморегуляції. Вивчено особливості мотиваційної сфери особистості, що включає навчальну мотивацію, мотивацію науково-дослідної діяльності, загальну мотиваційну спрямованість. Визначальним трендом досліджень метакогнітивних процесів названо знання факторів власного самовдосконалення як складової професійної підготовки фахівця будь-якого профілю.Изложены некоторые базовые положения современных научных исследований в области когнитивной психологии. Сформирован перечень гипотез этих исследований, которые были подтверждены или опровергнуты. Как правило, в структуре таких исследований есть экспериментальные блоки, содержащие сатистичний материал. Прослежено становление понятия "метакогнитивные стратегии" в контексте последовательности действий, направленных на контроль, планирование когнитивных процессов. Обосновано системное влияние метакогнитивных, мотивационных, волевых и других процессов на эффективность учебной деятельности. Проанализированы особенности функционирования метакогнитивных процессов в учебной деятельности студентов по уровню сформированности учебной мотивации, мотивации научно-исследовательской деятельности, общей мотивационной направленности. Выявлены различные уровни взаимосвязей компонентов метапознания и волевой саморегуляции, а именно: высокую самооценку метакогнитивных знаний, связанную с настойчивостью субъекта и не связанную с самообладанием. Выявлены корреляционные взаимозависимости с показателями волевой саморегуляции. Изучены особенности мотивационной сферы личности, включая учебную мотивацию, мотивацию научно-исследовательской деятельности, общую мотивационную направленность. Определяющим трендом исследований метакогнитивных процессов названо знание факторов собственного самосовершенствования как составляющей профессиональной подготовки специалиста любого профиля.Expounded some basic tenets of modern scientific research in the field of cognitive psychology. Formed hypotheses for this research, which has been confirmed or refuted. Typically, the structure of such research is experimental units containing statistic material. It traces the formation of the concept of "kognitive strategy" in the context of the sequence of actions to control planning cognitive processes. Grounded system interactions objective cognitive, motivational, volitional and other processes on the effectiveness of training activities.
  Повний текст PDF - 462.451 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Гриньків А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Гриньків А. Метакогнітивні дослідження в контексті освітніх інновацій / А. Гриньків // Вища освіта України. - 2016. - № 2. - С. 37-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2016_2_8.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського