Наукова періодика України Вища освіта України


Коваленко В. 
Розумові технології у вирішенні глобальних і фахових проблем вищої освіти / В. Коваленко // Вища освіта України. - 2016. - № 1. - С. 30-36. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2016_1_7
Розглянуто нові освітні технології у сфері вищої освіти, які окреслені як "розумові". Визначено напрями подолання глобальних і фахових проблем вищої освіти на основі застосування розумових технологій. Наведено базовий ряд понять, які є теоретичним каркасом розумових технологій. В структурі розуму виокремлено міждисциплінарний синергетичний зв'язок теоретичних знань, вмінь в межах суміжних дисциплінарних зв’язків. З позицій референтно-денотативної парадигми знань змодельовано підхід до таких глобальних проблем: збільшення кількості наукової інформації, старіння наукової інформації, вибір необхідних наук і дисциплін, що передбачає переорієнтацію програмного забезпечення вищої освіти. Констатовано первинність розумових технологій стосовно природничо-наукової парадигми. Зокрема, відзначено полімодальний характер законів функціонування вищої освіти на основі розумових технологій.Рассмотрены новые образовательные технологии в сфере высшего образования, обозначенные как "умственные". Определены направления преодоления глобальных и профессиональных проблем высшего образования на основе применения умственных технологий. Приведен базовый ряд понятий, которые являются теоретическим каркасом умственных технологий. В структуре ума выделена междисциплинарная синергетическая связь теоретических знаний, умений в пределах смежных дисциплинарных связей. С позиций референтно-денотативной парадигмы знаний смоделирован подход к таким глобальным проблемам: увеличение количества научной информации, старение научной информации, выбор необходимых наук и дисциплин, предусматривающих переориентацию программного обеспечения высшего образования. Констатирована первичность умственных технологий в контексте естественно-научной парадигмы. В частности, отмечен полимодальный характер законов функционирования высшего образования на основе умственных технологий.In the article the new strategy of education as cognitive technologies and their use to solve the problems of higher education is considered. Theoretical and methodological foundationsof cognitive science technology are determined by the sciences that involved to the nature of mind in their synergetic relationship: psychology, logic, terminology, conceptology, linguistics, professional science and methodological and technological bases are associated with the four main types of signs and mechanisms of formation their denotation.
  Повний текст PDF - 444.28 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Коваленко В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Коваленко В. Розумові технології у вирішенні глобальних і фахових проблем вищої освіти / В. Коваленко // Вища освіта України. - 2016. - № 1. - С. 30-36. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2016_1_7.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Коваленко Володимир Опанасович (педагогічні науки)
  • Коваленко Валентина Михайлівна (педагогічні науки)
  • Коваленко Валентина Олексіївна (педагогічні науки)
  • Коваленко Валентина Григорівна (педагогічні науки)
  • Коваленко Валентина Володимирівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського