Наукова періодика України Вища освіта України


Рубанець О. 
Когнітивні засади формування інноваційної культури у вищій школі / О. Рубанець // Вища освіта України. - 2016. - № 1. - С. 17-21. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2016_1_5
Доволі незвичним в термінологічному полі понять візіонерство – репрезентація – конструктивізм викладено системне передбачення майбутнього стану вищої освіти в руслі освітніх трансформацій та модернізації вищої освіти. Розглянуто когнітивні складові знаннєвих компетенцій магістрів. Постнекласичними засадами розвитку візіонерства названо розробку телеологічної, кондиціональної й циклічної причинності. Першу сутність розкрито через перехід від теперішнього до майбутнього у вигляді причини як ідеального образу мети; другу сутність - через взаємозв’язок трансформації, що відбувається в системі з трансформацією середовища; циклічну причинність виявлено як замкненість, так звану наявність циклів у причинно-наслідкових зв’язках. Підкреслено, що репрезентації як абстрактні теоретичні конструкції у візіонерстві трансформуються на когнітивні схеми, що детермінують нові цілі та парадигми діяльності.Довольно необычно изложено системное предсказание будущего состояния высшего образования в терминологическом поле понятий предвидение - репрезентация - конструктивизм в русле образовательных трансформаций и модернизации высшего образования. Рассмотрены когнитивные составляющие знаниевых компетенций магистров. Постнеклассическими принципами развития визионерства названа разработка телеологической, кондициональной и циклической причинности. Первая сущность раскрыта через переход от настоящего к будущему в виде причины как идеального образа цели; вторая сущность - через взаимосвязь трансформации, происходящей в системе в связи с трансформацией среды; циклическая причинность представлена как замкнутость, так называемое наличие циклов в причинно-следственных связях. Подчеркнуто, что репрезентации как абстрактные теоретические конструкции трансформируются на когнитивные схемы, детерминирующие новые цели и парадигмы деятельности. The article deals with the cognitive basis of forming innovative culture in higher education. Innovation culture is reveled as a way to implement the scientific innovation of higher institutions. The role of cognbitive background of innovative culture to create a favorable climate for introduction of innovation is sustantiated. Innovations aimed at cognitive processes are researched. The cognitive nature of visionary is observed.
  Повний текст PDF - 294.11 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Рубанець О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Рубанець О. Когнітивні засади формування інноваційної культури у вищій школі / О. Рубанець // Вища освіта України. - 2016. - № 1. - С. 17-21. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2016_1_5.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського