Наукова періодика України Вища освіта України


Золотарьова І. 
Розвиток системи оцінювання якості вищої освіти у франкофонних країнах Європейського Союзу: досвід Франції та Бельгії / І. Золотарьова, М. Колісник // Вища освіта України. - 2015. - № 4. - С. 74-81. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_4_13
Проаналізовано заходи, що спрямовані на розвиток національних систем управління якістю освіти в країнах-членах Європейського союзу. Розкрито особливості функціонування Агентств з оцінювання якості наукових досліджень та вищої освіти. Акцентовано увагу на місію, завдання та принципи забезпечення якості вищої освіти у Франції. Підкреслено, що модель оцінювання якості Агенції передбачає участь усіх зацікавлених сторін у цьому процесі: викладачів, науковців, студентів, роботодавців, адміністративного та технічного персоналу, випускників, керівництва. Зауважено, що оцінювання відбувається в три етапи: самооцінка програми (звіт), зовнішнє оцінювання (попередній та кінцевий звіт), моніторинг результатів (виконання рекомендацій експертів). Проанализированы меры, направленные на развитие национальных систем управления качеством образования в странах-членах Европейского союза. Раскрыты особенности функционирования Агентств по оценке качества научных исследований и высшего образования. Акцентировано внимание на миссию, задачи и принципы обеспечения качества высшего образования во Франции. Подчеркнуто, что модель оценки качества Агентства предусматривает участие всех заинтересованных сторон в этом процессе: преподавателей, научных работников, студентов, работодателей, административного и технического персонала, выпускников, руководства. Отмечено, что оценка происходит в три этапа: самооценка программы (отчет), внешнее оценивание (предварительный и окончательный отчет), мониторинг результатов (выполнение рекомендаций экспертов). Analyzed the measures aimed at the development of national quality control systems of education in the member countries of the European Union. The features of functioning of the Agency to assess the quality of research and higher education. The attention is focused on the mission, objectives and principles of quality assurance in higher education in France. It is emphasized that the quality of the Agency model assessment will involve all stakeholders in the process: teachers, researchers, students, employers, administrative and technical staff, alumni management. It is noted that the evaluation takes place in three stages: self-assessment program (report), external evaluation (preliminary and final report), monitoring of results (performance of expert advice).
  Повний текст PDF - 899.02 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Золотарьова І.
  • Колісник М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Золотарьова І. Розвиток системи оцінювання якості вищої освіти у франкофонних країнах Європейського Союзу: досвід Франції та Бельгії / І. Золотарьова, М. Колісник // Вища освіта України. - 2015. - № 4. - С. 74-81. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_4_13.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського