Наукова періодика України Вища освіта України


Нестерова М. 
Когнітивістика в системі вищої освіти: інформаційно-комунікативний контекст / М. Нестерова // Вища освіта України. - 2015. - № 3. - С. 35-39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_3_7
Розглянуто питання застосування інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ) в системі підготовки майбутніх спеціалістів. Висвітлено перспективи та виклики когнітивістики на прикладі застосування ІКТ у системі вищої освіти. Охарактеризовано низку освітніх порталів та платформ, які свідчать про зміни в системі вищої освіти. Наголошено на перспективності для освітньої галузі співпраці з європейськими технологічними платформами через формування спільних ІКТ-спільнот. Окреслено позитивні наслідки інформатизації освіти та застосування ІКТ. Зауважено про негативні наслідки цих процесів, які виявляються та досліджуються не так інтенсивно, зокрема щодо погіршення когнітивних навичок (особливо серед молоді) унаслідок зловживання мережевим, віртуальним світом. Доведено, що інформаційно-комунікативні технології повинні розроблятися та імплементуватись з урахуванням принципів роботи мозку, специфіки когнітивних процесів, розвитку сучасних когнітивних технологій. Зосереджено увагу на такому когнітивному механізмі як гра, який також є базовим еволюційним механізмом передачі знань, навчання та становлення не тільки людини, а й багатьох інших живих істот. Виокремлено роль галузі нейронаук, зокрема, нейропедагогіки, яка прогнозовано чинить суттєвий вплив на розвиток ІКТ у системі освіти, та й усієї системи освіти взагалі. Констатовано, що зміна когнітивного середовища людини, що викликана інноваційними змінами технологічного характеру в соціальній реальності, також потребує свого осмислення та зваженого ставлення до впровадження ІКТ.Рассмотрены вопросы применения информационно-коммуникативных технологий (ИКТ) в системе подготовки будущих специалистов. Освещены перспективы и вызовы когнитивистики на примере применения ИКТ в системе высшего образования. Охарактеризован ряд образовательных порталов и платформ, которые свидетельствуют об изменениях в системе высшего образования. Отмечена перспективность для образования сотрудничества с европейскими технологическими платформами через формирование совместных ИКТ-сообществ. Определены положительные последствия информатизации образования и применения ИКТ. Отмечено о негативных последствиях этих процессов, которые проявляются и исследуются не так интенсивно, в частности относительно ухудшения когнитивных навыков (особенно среди молодежи) вследствие злоупотребления сетевым, виртуальным миром. Доказано, что информационно-коммуникативные технологии должны разрабатываться и имплементироваться с учетом принципов работы мозга, специфики когнитивных процессов, развития современных когнитивных технологий. Сосредоточено внимание на таком когнитивном механизме как игра, который также является базовым эволюционным механизмом передачи знаний, обучения и становления не только человека, но и многих других живых существ. Выделена роль области нейронаук, в частности, нейропедагогики, которая прогнозируемо производит существенное влияние на развитие ИКТ в системе образования, и всей системы образования в целом. Констатировано, что изменение когнитивной среды человека, вызванной инновационными изменениями технологического характера в социальной реальности, также требует своего осмысления и взвешенного отношения к внедрению ИКТ.The article considers perspectives and challenges of cognitivistics at the sample of implementation of information and communication technologies in the system of high education. St has been shown that this implementation helps to increase the accordance of the high education system to the actual challenges and requests of modern society. But this implementation of ICT has its own limitations and risks. Changes of the human cognitive environment demands its understanding. So, the implementation of information and communication technologies (IKT) in the system of high education requests the balanced attitude.
  Повний текст PDF - 361.861 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Нестерова М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Нестерова М. Когнітивістика в системі вищої освіти: інформаційно-комунікативний контекст / М. Нестерова // Вища освіта України. - 2015. - № 3. - С. 35-39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_3_7.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського