Наукова періодика України Вища освіта України


Шовш К. 
Основні суперечності технологізації інформаційної культури вчителя / К. Шовш // Вища освіта України. - 2015. - № 3. - С. 26-34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_3_6
Розглянуто питання використання мультимедійних програмних навчальних засобів (ПЗ) у процесі підготовки майбутніх спеціалістів. Подано рекомендації щодо створення електронного підручника. Викладено результати дослідження мультимедійних засобів навчання з економічних дисциплін, що пропонуються на ринку навчальних мультимедіа продуктів. Зазначено показники, за якими проводилось дослідження, а саме: форма надання навчальної інформації; структуризація навчального матеріалу; наявність декількох рівнів складності навчального матеріалу; наявність та функціональні можливості ілюстративного матеріалу; наявність функціональних можливостей ПЗ, зумовлених рівнем інтерактивності, можливістю вибору освітніх траєкторій, інтерактивною комп’ютерною графікою, автоматизацією контролю засвоєння навчального матеріалу, зручність призначеного для користувача інтерфейсу ПЗ. Наголошено на неефективності організації електронних мультимедійних підручників, яка ґрунтується на відтворенні друкованих аналогів. Зазначено, що в цілому в розглянутих мультимедійних ПЗ з навчальних дисциплін не реалізовано багато функціональних можливостей. Перераховано ті з них, що можуть бути надані сучасними засобами мультимедіа. Констатовано, що стратегія упровадження інтернеттехнологій, створення корпоративних мереж і віртуальних лабораторій, які дозволяють у реальному часі виконувати експериментальні дослідження в процесі аудиторних занять, має бути спрямована на інтеграцію інформаційних ресурсів освіти, науки, а також інших галузей суспільної діяльності. Рассмотрены вопросы использования мультимедийных программных учебных средств (ПС) в процессе подготовки будущих специалистов. Даны рекомендации по созданию электронного учебника. Изложены результаты исследования мультимедийных средств обучения по экономическим дисциплинам, предлагаемых на рынке обучающих мультимедиа продуктов. Указаны показатели, по которым проводилось исследование, а именно: форма предоставления учебной информации; структуризация учебного материала; наличие нескольких уровней сложности учебного материала; наличие и функциональные возможности иллюстративного материала; наличие функциональных возможностей ПС, обусловленных уровнем интерактивности, возможностью выбора образовательных траекторий, интерактивной компьютерной графикой, автоматизацией контроля усвоения учебного материала, удобство пользовательского интерфейса ПС. Отмечена неэффективность организации электронных мультимедийных учебников, которая основывается на воспроизведении печатных аналогов. Отмечено, что в целом в рассматриваемых мультимедийных ПС по учебным дисциплинам не реализовано много функциональных возможностей. Перечислены те из них, которые могут быть предоставлены современными средствами мультимедиа. Констатировано, что стратегия внедрения интернеттехнологий, создание корпоративных сетей и виртуальных лабораторий, позволяющих в реальном времени выполнять экспериментальные исследования в процессе аудиторных занятий, должна быть направлена на интеграцию информационных ресурсов образования, науки, а также других отраслей общественной деятельности.The questions of the use of multimedia educational software tools (ST) in the process of training of future specialists. Recommendations on the creation of the electronic textbook. The results of the study of multimedia training tools for economic subjects on the market of educational multimedia products. These indicators, which conducted the study, namely the form of educational information; structuring of educational material; there are several levels of complexity of educational material; the presence and functionality of illustrative material; availability features substation caused the level of interactivity, choice of educational paths, interactive computer graphics, automation control of Learning, the convenience of the user interface of the ST. It noted the inefficiency of the organization of electronic multimedia textbooks, based on the written counterparts. It is noted that in general in these multimedia ST of academic disciplines not implemented a lot of functionality. Listed those that can be provided with modern multimedia. It was stated that the implementation strategy internettehnology, the creation of corporate networks and virtual laboratories that allow real-time to carry out pilot studies in the process of classroom instruction, should be aimed at the integration of information resources of education, science and other branches of social activity.
  Повний текст PDF - 499.524 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Шовш К.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Шовш К. Основні суперечності технологізації інформаційної культури вчителя / К. Шовш // Вища освіта України. - 2015. - № 3. - С. 26-34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_3_6.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Шовш Катерина Степанівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського