Наукова періодика України Вища освіта України


Астахова В. 
Приватна вища освіта України напередодні свого чверть вікового ювілею / В. Астахова // Вища освіта України. - 2015. - № 3. - С. 14-18. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_3_4
Проаналізовано 25-річне існування приватної вищої освіти в Україні, яка виникла не осторонь магістрального шляху розвитку освіти, не як випадковий зигзаг у процесі демократизації вищої школи, а як веління часу, як закономірний результат соціально-економічних і політичних перетворень у суспільстві. Вказано на складні економічні й політичні умови, в яких створювалися й розвивалися приватні ВНЗ, та на ті проблеми, які й досі залишаються невирішеними. Висвітлено досвід одного з перших приватних навчальних комплексів – Харківського гуманітарного університету "Народна українська академія", в якому успішно функціонують усі освітні ступені: від дошкільної до післявузівської, об’єднані спільністю цілей, інтересів і освітніх практик. Зосереджено увагу на розвитку в цьому навчальному закладі ідеї безперервної освіти, побудови такого культурно-освітнього середовища, яке забезпечує стабільно високу якість навчання. Наголошено, що діяльність навчального закладу відбувалося в умовах, коли ці питання не були визначальними ані для ВНЗ, ані для батьків, і часто зустрічала не просто нерозуміння, але пряме неприйняття і навіть протидію. Констатовано, що попри все Народна українська академія на високому рівні виконує свою триєдину вимогу: забезпечити створення і постійне вдосконалення інноваційного освітнього модуля, що функціонує на основі інтеграції та спадкоємності всіх освітніх ступенів на принципах „Lifelong education”; добитися якісної освіти для всіх за умови індивідуального підходу до кожного, хто прийшов учитися в університет; здійснювати випереджальний підхід до визначення змісту освіти і методів навчання.Проанализировано 25-летнее существование частного высшего образования в Украине, которое возникло не в стороне магистрального пути развития образования, не как случайный зигзаг в процессе демократизации высшей школы, а как веление времени, как закономерный результат социально-экономических и политических преобразований в обществе. Указано на сложные экономические и политические условия, в которых создавались и развивались частные ВУЗ, и на те проблемы, которые до сих пор остаются нерешенными. Освещен опыт одного из первых частных учебных комплексов – Харьковского гуманитарного университета „Народная украинская академия”. Там успешно функционируют все образовательные ступени: от дошкольного до послевузовского, объединенные общностью целей, интересов и образовательных практик. Сосредоточено внимание на развитии в этом учебном заведении идеи непрерывного образования, построения такой культурно-образовательной среды, которая обеспечивает стабильно высокое качество обучения. Отмечено, что деятельность учебного заведения происходила в условиях, когда эти вопросы не были определяющими ни для ВУЗ, ни для родителей, и часто встречали не просто непонимание, но прямое неприятие и даже противодействие. Констатировано, что Народная украинская академия на высоком уровне выполняет свое триединое требование: обеспечить создание и постоянное совершенствование инновационного образовательного модуля, функционирующего на основе интеграции и преемственности всех образовательных ступеней на принципах "Lifelong education"; добиться качественного образования для всех при условии индивидуального подхода к каждому, кто пришел учиться в университет; осуществлять опережающий подход к определению содержания образования и методов обучения.Analyzed 25 years of existence of private higher education in Ukraine, which did not come out on the side of the main ways of development of education, not as a random zigzag in the process of democratization of high school, as well as the imperative of our time, as a natural result of the socio-economic and political changes in society. It identified the difficult economic and political conditions, which created and developed the private higher education institutions, and the problems that still remain unsolved. Illuminated by the experience of one of the first private educational complexes - Kharkov University of Humanities "People's Ukrainian Academy". There are successfully operating all educational levels: from preschool to post-graduate, united by common goals, interests and educational practices. Focus on the development of this institution the idea of continuous education, the construction of a cultural and educational environment that provides a consistently high quality of education. It was noted that the activities of the institution took place in an environment where these issues were not decisive either for schools or for parents, and is frequently found not only a lack of understanding, but direct rejection and even resistance. It was stated that the "People's Ukrainian Academy" at the highest level is fulfilling its threefold requirement: to ensure the establishment and continuous improvement of innovative educational module that operates on the basis of integration and continuity of all levels of education on the principles of "Lifelong education"; to achieve quality education for all, provided an individual approach to everyone who came to study at the University; carry anticipating approach to the definition of educational content and teaching methods.
  Повний текст PDF - 279.013 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Астахова В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Астахова В. Приватна вища освіта України напередодні свого чверть вікового ювілею / В. Астахова // Вища освіта України. - 2015. - № 3. - С. 14-18. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_3_4.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Астахова Валентина Іларіонівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського