Наукова періодика України Вища освіта України


Дебич М. 
Імплементація програм спільних / подвійних ступенів: досвід вищої школи Ірландії / М. Дебич // Вища освіта України. - 2015. - № 3. - С. 77-84. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_3_13
Розглянуто питання співробітництва, партнерства та розвитку потенціалу через імплементацію програм подвійних/спільних ступенів вищої освіти як новий пріоритет освітньої політики Європейського простору вищої освіти. Проведено чітку відмінність програм спільних/подвійних ступенів та спільних програм, наведено їхні узгоджені визначення. Відзначено Болонський процес як один із чинників, який вплинув на зростання кількості спільних/подвійних дипломів у Європі. Окреслено характеристики програм, після навчання за якими присвоюються спільні ступені. Розкрито міжнародні, національні та інституційні чинники, які сприяють зростанню кількості програм спільних/подвійних ступенів. Наголошено, що спільні ступені можуть мати проблеми визнання дипломів у країнах, у яких вони видаються, або в інших країнах. Показано результати роботи щодо вирішення цієї проблеми. Зосереджено увагу на прикладі імплементації спільних/подвійних ступенів у ВНЗ Ірландії, зокрема на звіті щодо цього питання, замовленому адміністрацією вищої освіти Ірландії в рамках плану роботи за програмою Болонського процесу (2011–2013 рр.). Зазначено, що аналіз спільних/подвійних програм в Ірландії здійснено за трьома показниками: популярність країн як партнерів у програмах спільних або подвійних дипломів; рівень програми – ступінь бакалавра (або нижче), магістр (або аспірант) або кандидат; дисципліни спільних програм.Рассмотрены вопросы сотрудничества, партнерства и развития потенциала через имплементацию программ двойных / совместных степеней высшего образования как новый приоритет образовательной политики Европейского пространства высшего образования. Проведено четкое различие программ совместных / двойных степеней и совместных программ, приведены их согласованные определения. Отмечен Болонский процесс как один из факторов, который повлиял на рост количества совместных / двойных дипломов в Европе. Определены характеристики программ, после обучения по которым присваиваются совместные степени. Раскрыты международные, национальные и институциональные факторы, которые способствуют росту числа программ совместных / двойных степеней. Отмечено, что совместные степени могут иметь проблемы признания дипломов в странах, в которых они выдаются, или в других странах. Показаны результаты работы по решению этой проблемы. Сосредоточено внимание на примере имплементации совместных / двойных степеней в ВУЗ Ирландии, в частности на отчете по этому вопросу, заказанному администрацией высшего образования Ирландии в рамках плана работы по программе Болонского процесса (2011-2013 гг.). Указано, что анализ общих / двойных программ в Ирландии осуществлен по трем показателям: популярность стран в качестве партнеров в программах совместных или двойных дипломов; уровень программы - степень бакалавра (или ниже), магистр (или аспирант) или кандидат; дисциплины совместных программ. Implementation joint / double degree programs is one of the most traditional forms of cooperation between universities of different countries. The article provided the definition and specified international, national and institutional factors that contribute to the development of these programs. It is emphasized that there are many international programs that contribute to the implementation of programs in higher education establishments. An example of the implementation of programs in the Universities of Ireland is given.
  Повний текст PDF - 761.724 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Дебич М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Дебич М. Імплементація програм спільних / подвійних ступенів: досвід вищої школи Ірландії / М. Дебич // Вища освіта України. - 2015. - № 3. - С. 77-84. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_3_13.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Дебич Марія Андріївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського