Наукова періодика України Вища освіта України


Коваленко В. 
Денотативна дидактологістика у вищій школі: зміна філософських пріоритетів / В. Коваленко // Вища освіта України. - 2015. - № 2. - С. 9-15. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_2_4
Розглянуто теоретико-методологічні та методико-технологічні основи існування у наукових текстах явищ, природа яких ідеальна за походженням у вигляді "витворів думок", тобто ідей авторів текстів. Зазначено, що дослідження проводилося на прикладі дидактологістики, предметною сферою якої постають текстовізовані думки, роздуми, міркування вчених, що відображені ними у текстах підручників, навчальних посібників, статей, монографій як основних засобів теоретичної підготовки майбутніх спеціалістів у ВНЗ. Здійснено денотативний аналіз чотирьох основних типів знаків: знаків-слів, знаків-термінів, знаків-концептів, математичних знаків та представлено предметні сфери, які вони презентують у наукових текстах. Теоретико-методологічні основи існування ідеальних явищ подано науками, предметна сфера яких представлена мисленням та його результатами у вигляді думок, роздумів, міркувань (психологія, логіка, фахова наука), а також науками, предметна сфера яких стосується типів знаків та механізмів утворення їх денотатів (лінгвістика, термінологія, концептологія, математика) у їх синергетичному взаємозв'язку. Встановлено два закони, які визначають взаємозв'язок між ними і обгрунтовують співвідношення типів знаків у структурі текстовізованого розуму. З'ясовано, що методико-технологічні основи в контексті денотативної дидактологістики зумовлені оволодінням вченими, викладачами та студентами технологіями відображення (і підрахунку) типів знаків у накових текстах і визначення статусу образу мислення авторів: професійний (знання, уміння, навички) чи професіональний (розум) у їх пріоритетно-денотативному співвідношенні.Рассмотрены теоретико-методологические и методико-технологические основы существования в научных текстах явлений, природа которых идеальная по происхождению в виде "произведений мыслей", то есть идей авторов текстов. Отмечено, что исследование проводилось на примере дидактологистики, предметной областью которой являются текстовизированные мысли, размышления, рассуждения ученых, отраженные ними в текстах учебников, учебных пособий, статей, монографий в качестве основных средств теоретической подготовки будущих специалистов в ВУЗ. Осуществлен денотативный анализ четырех основных типов знаков: знаков-слов, знаков-терминов, знаков-концептов, математических знаков и представлены предметные сферы, которые они представляют в научных текстах. Теоретико-методологические основы существования идеальных явлений представлены науками, предметная область которых связана мышлением и его результатами в виде мыслей, размышлений, рассуждений (психология, логика, профессиональная наука), а также науками, предметная область которых касается типов знаков и механизмов образования их денотатов (лингвистика, терминология, концептология, математика) в их синергетической взаимосвязи. Установлено два закона, которые определяют взаимосвязь между ними и обосновывают соотношение типов знаков в структуре текстовизированного ума. Выяснено, что методико-технологические основы в контексте денотативной дидактологистики обусловливают овладение учеными, преподавателями и студентами технологиями отображения (и подсчета) типов знаков в научных текстах и определения статуса образа мышления авторов: профессионный (знания, умения, навыки) или профессиональный (ум) в их приоритетно-денотативном соотношении.The article deals with the theoretical methodological and methodological technological basis of the occurrence of phenomena in scientific texts that are originally ultimate in the nature of "the thoughts coinage" that is thoughts of texts authors. They are stated by four sign types whose denotations present different aspects of scholars’ mind reflected in scientific texts. The theoretical methodological basis of the occurrence of ultimate phenomena rendered by sciences whose subject matter is presented in the form of thoughts, reflection, reasoning (psychology, logic, professional science), as well as rendered by sciences whose subject matter deals with sign types and mechanisms of making their denotations (linguistics, terminology, conceptology, mathematics) in their interdisciplinary synergetic relationship. Their interaction is determined by two principles that substantiate the correlations of the sign types (words, terms, concepts and mathematical symbols) in the structure of mind reflected in scientific texts. The methodological technological fundamentals within the context of denotative didactic logistics are due to scholars, lecturers and students mastering technologies of reflecting (and counting) the sign types in scientific texts and determining authors’ mode of thinking status: professional (knowledge, skills and attributes) or high level (mind) in their priority denotative correlation.
  Повний текст PDF - 328.141 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Коваленко В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Коваленко В. Денотативна дидактологістика у вищій школі: зміна філософських пріоритетів / В. Коваленко // Вища освіта України. - 2015. - № 2. - С. 9-15. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_2_4.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Коваленко Володимир Опанасович (педагогічні науки)
  • Коваленко Валентина Михайлівна (педагогічні науки)
  • Коваленко Валентина Олексіївна (педагогічні науки)
  • Коваленко Валентина Григорівна (педагогічні науки)
  • Коваленко Валентина Володимирівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського