Наукова періодика України Вища освіта України


Морозова А. 
Ключові слова фахового журналу як індикатори термінологічного стану предметної галузі (на прикладі часопису "Вища освіта України") / А. Морозова // Вища освіта України. - 2015. - № 1. - С. 52-57. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_1_9
Теоретично обгрунтовано та представлено дослідження ключових слів корпусу текстів фахової наукової періодики (на прикладі журналу „Вища освіта України”). Зазначено, що теоретичною та методологічною основою дослідження є методи корпусної лінгвістики та медіаосвітній підхід. Розглянуто етапи аналізу ключових слів та цілі його впровадження в навчальний процес вищої школи. У вигляді таблиць подано переваги та недоліки статистичних і лінгвістичних методів аналізу ключових слів, а також частотність найбільш популярних ключових слів у журналі „Вища освіта України” (ВОУ) за 2010 – 2014 рр. Виявлено, що ВОУ має середню глибину термінологічної спеціалізації, тобто не є надто вузькоспеціалізованим, але й не належить до видань з широкою тематикою, що підтверджує його статус як теоретичного та науково-методичного часопису у двох галузях – педагогіці та філософії. Запропоновано розглядати розроблену авторську технологію як дослідницько-медіаосвітню, тобто як таку, що може не лише слугувати дослідникам для виявлення індикаторів стану предметної галузі й підвищенню ефективності наукової комунікації, а й може бути використана в навчально-виховному процесі для розвитку медіа компетентності фахівця відповідної предметної галузі. Констатовано, що це дослідження спрямоване на поглиблення фахових знань і розширення педагогічного інструментарію викладача, а також на підвищення ефективності викладання дисциплін соціально-гуманітарного циклу, що належать до аналізованої предметної галузі відповідного періодичного видання.Теоретически обосновано и представлено исследование ключевых слов корпуса текстов профессиональной научной периодики (на примере журнала „Высшее образование Украины”). Отмечено, что теоретической и методологической основой исследования являются методы корпусной лингвистики и медиаобразовательный подход. Рассмотрены этапы анализа ключевых слов и цели его внедрения в учебный процесс высшей школы. В виде таблиц представлены преимущества и недостатки статистических и лингвистических методов анализа ключевых слов, а также частотность наиболее популярных ключевых слов в журнале „Высшее образование Украины” (ВОУ) за 2010-2014 гг. Выявлено, что ВОУ имеет среднюю глубину терминологической специализации, то есть не является слишком узкоспециализированным, но и не относится к изданиям с широкой тематикой, что подтверждает его статус как теоретического и научно-методического журнала в двух отраслях – педагогике и философии. Предложено рассматривать разработанную авторскую технологию как исследовательско-медиаобразовательную, то есть как такую, которая может не только служить исследователям для выявления индикаторов состояния предметной области и повышения эффективности научной коммуникации, но и может быть использована в учебно-воспитательном процессе для развития медиакомпетентности специалиста соответствующей предметной области. Констатировано, что данное исследование направлено на углубление профессиональных знаний и расширение педагогического инструментария преподавателя, а также на повышение эффективности преподавания дисциплин социально-гуманитарного цикла, относящихся к рассматриваемой предметной области соответствующего периодического издания.In this article it is theoretically proved and presented the research of key words of corpus texts in professional scientific journals on the example of the journal „Higher Education of Ukraine”. The author offers to consider the developed technology as research and media educational. That is, as one that could not only serve researchers to identify indicators of subject area and for development of the efficiency of scientific communication, but also can be used in the educational process for the growth of media competence in relevant subject area. Our research is aimed at enhancing of university teachers professional knowledge and expand their educational tools; and to improve the efficiency of teaching social sciences and humanities subjects relevant to analyzed periodical subject area.
  Повний текст PDF - 319.981 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Морозова А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Морозова А. Ключові слова фахового журналу як індикатори термінологічного стану предметної галузі (на прикладі часопису "Вища освіта України") / А. Морозова // Вища освіта України. - 2015. - № 1. - С. 52-57. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_1_9.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського