Наукова періодика України Вища освіта України


Нестерова М. 
Інформаційно-когнітивні технології в системі вищої освіти суспільства знань / М. Нестерова // Вища освіта України. - 2015. - № 1. - С. 40-45. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_1_7
Розглянуто поняття когнітивних технологій як сучасних засобів опису складних слабоструктурованих проблем і процесів, а також як інтелектуальних засобів підтримки процесу розробки й ухвалення управлінських рішень у різних сферах. Визначено поняття інформаційно-когнітивних технологій як інформаційних технологій, які дають відповіді на питання, яким чином можна краще оволодіти інформацією, враховуючи когнітивні аспекти. Актуалізовано питання пошуку ефективних інформаційно-когнітивних технологій, які б відповідали запитам вищої освіти суспільства знань: сприяли когнітивній ефективності студентів, їх адаптації до складного соціально-економічного середовища. Наведено приклади таких технологій. Наголошено, що когнітивні технології – це один із засобів навчитися ефективно мислити. Зазначено, що згідно з дослідженнями нейронауки й актуальним соціальним запитам інформаційно-когнітивні технології повинні базуватися на індивідуальних когнітивних стилях. Стверджено, що впровадження сучасних інформаційно-когнітивних технологій у систему підготовки майбутніх фахівців зможе істотно підвищити їх адаптивність не лише до складного динамічного сьогодення, але й до не менш складного і невизначеного майбутнього.Рассмотрено понятие когнитивных технологий как современных средств описания сложных слабоструктурированных проблем и процессов, а также как интеллектуальные средства поддержки процесса разработки и принятия управленческих решений в различных сферах. Определено понятие информационно-когнитивных технологий как информационных технологий, которые дают ответы на вопрос, каким образом можно лучше овладеть информацией, учитывая когнитивные аспекты. Актуализирован вопрос поиска эффективных информационно-когнитивных технологий, отвечающих запросам высшего образования общества знаний: способствующих когнитивной эффективности студентов, их адаптации к сложной социально-экономической среде. Приведены примеры таких технологий. Отмечено, что когнитивные технологии – это одно из средств научиться эффективно мыслить. Отмечено, что согласно исследованиям нейронауки и актуальным социальным запросам информационно-когнитивные технологии должны базироваться на индивидуальных когнитивных стилях. Утверждено, что внедрение современных информационно-когнитивных технологий в систему подготовки будущих специалистов сможет существенно повысить их адаптивность не только к сложному динамическому настоящему, но и к не менее сложному и неопределенному будущему.The article considers informational and cognitive technologies in the system of high education in the modern knowledge society. The main principle is that the information is not equal to knowledge. The knowledge is taking, possessing and efficient applying of the information. The main task of high education system is to provide this kind of education using the new types of technologies. The new cognitive and informational technologies should be based on the individual cognitive styles regarding neuroscience’s researches and actual social demands.
  Повний текст PDF - 297.85 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Нестерова М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Нестерова М. Інформаційно-когнітивні технології в системі вищої освіти суспільства знань / М. Нестерова // Вища освіта України. - 2015. - № 1. - С. 40-45. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2015_1_7.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського