Наукова періодика України Вища освіта України


Козлов Д. 
Формування управлінської компетентності майбутнього викладача вищої школи: зарубіжний досвід / Д. Козлов // Вища освіта України. - 2014. - № 4. - С. 50-58. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2014_4_10
Висвітлено, як зарубіжна наука розуміє управлінську компетентність, які складові цього поняття та поняття "корпоративно відповідальна поведінка" вона визначає, як класифікує управлінські компетенції у сфері підприємницької діяльності та в освітньому середовищі, і в цьому контексті виокремлює складники управлінської компетентності педагогічного персоналу ВНЗ. Наведено показники рівня зазначеної компетентності викладача ВНЗ і показники ролі та функцій американських освітніх лідерів (за Р. Елмором). Проведено порівняння складових такої компетентності менеджера та викладача ВНЗ (за С. Д. Шеєром). Увагу приділено висвітленню розвитку управлінської компетентності майбутнього викладача вищої школи, що передбачає передусім розвиток лідерських якостей, потрібних для виконання формальних і неформальних лідерських ролей. Освещено, как зарубежная наука понимает управленческую компетентность, какие составляющие этого понятия и понятия "корпоративно ответственное поведение" она определяет, как классифицирует управленческие компетенции в области предпринимательской деятельности и в образовательной среде, и в этом контексте выделяет составляющие управленческой компетентности педагогического персонала ВУЗ. Приведены показатели уровня указанной компетентности преподавателя ВУЗ и показатели роли и функций американских образовательных лидеров (по Р. Элмору). Проведено сравнение составляющих управленческой компетентности менеджера и преподавателя вуза (по С. Д. Шееру). Внимание уделено освещению развития такой компетентности будущего преподавателя высшей школы, что предполагает прежде всего развитие лидерских качеств, необходимых для выполнения формальных и неформальных лидерских ролей.Deals with how science understands foreign managerial competence that the components of the term and concept of «corporate responsible behavior» she states classify as managerial competence in the field of entrepreneurship and educational environment, and in this context isolate particular components of managerial competence university teaching staff , are indicators of managerial competence universities and teacher performance roles and functions of American educational leaders (by R. Elmore); made comparisons components of managerial competence manager and teacher of high school (for SD Scheer). Particular attention is paid to the development of managerial competence of future high school teacher, which involves primarily the development of leadership skills required for the formal and informal leadership roles.Теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано моделі формування управлінської компетентності майбутнього викладача ВНЗ у процесі магістерської підготовки. Охарактеризовано понятійний апарат дослідження проблеми формування управлінської компетентності такого викладача ВНЗ. З'ясовано особливості теорії та практики формування управлінської компетентності викладача в зарубіжному ВНЗ. Розроблено концептуальні засади моделі формування управлінської компетентності майбутнього викладача ВНЗ у процесі магістерської підготовки та експериментально перевірено результативність моделі. Надано характеристику її основних структурних компонентів. Визначено педагогічні умови ефективної реалізації моделі. Виявлено критерії сформованості управлінської компетентності майбутнього викладача ВНЗ. Розроблено методичні рекомендації щодо реалізації моделі формування управлінської компетентності такого викладача ВНЗ у процесі магістерської підготовки.
  Повний текст PDF - 678.885 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Козлов Д.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Козлов Д. Формування управлінської компетентності майбутнього викладача вищої школи: зарубіжний досвід / Д. Козлов // Вища освіта України. - 2014. - № 4. - С. 50-58. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2014_4_10.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Козлов Дмитро Олександрович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського