Наукова періодика України Вища освіта України


Карпаш М. 
Вища інженерна освіта в умовах сталого розвитку суспільства / М. Карпаш, Є. Крижанівський, О. Карпаш // Вища освіта України. - 2014. - № 2. - С. 55-60. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2014_2_10
Обгрунтовано, що ефективна реалізація моделі інноваційного розвитку економіки країни неможлива без фахівців різних спеціальностей, зокрема без висококваліфікованих інженерів. Визначено основні виклики, які необхідно враховувати у процесі підготовки фахівців з інженерної діяльності: бурхливий розвиток науки і технологій, необхідність реалізації стратегії сталого розвитку суспільства, покращення практичної підготовки інженерів. Сформовано модель соціально-професійної компетентності інженера та виокремлено основні її компоненти. Наведено перелік важливих, за даними нафтової компанії США "АМОКО", особистісних характеристик сучасного інженера. Висвітлено конкретні кроки на шляху вдосконалення методології підготовки студентів до інженерної діяльності в Івано-Франківському національному технічному університеті нафти і газу, які спрямовані на досягнення відповідності вищої інженерної освіти в Україні сучасним та майбутнім промисловим трансформаціям, метою яких є сталий розвиток.Обосновано, что эффективная реализация модели инновационного развития экономики страны невозможна без специалистов разных специальностей, в том числе без высококвалифицированных инженеров. Определены основные вызовы, которые необходимо учитывать при подготовке специалистов по инженерной деятельности: бурное развитие науки и технологий, необходимость реализации стратегии устойчивого развития общества, улучшение практической подготовки инженеров. Сформирована модель социально-профессиональной компетентности инженера и выделены четыре основные ее компонента. Приведен перечень важных, согласно данным нефтяной компании США "АМОКО", личностных характеристик современного инженера. Освещены конкретные шаги на пути совершенствования методологии подготовки студентов к инженерной деятельности в Ивано-Франковском национальном техническом университете нефти и газа, которые направлены на достижение соответствия высшего инженерного образования в Украине современным и будущим промышленным трансформациям, имеющим целью устойчивое развитие.Nowadays, before the engineering training of students is conducted, there is a task not only to get new may-sided knowledge, but also to transform it into understanding of engineering nature, its value and role in each of possible spheres of economy. Realization of this task demands actualization of content and form for engineering specialist training. In this article, necessity to update contents and forms of training for engineers are considered. Challenges and requirements that arise nowadays towards engineers at the stage of sustainable development of the society are analyzed. The first steps to improve the methodology for engineering students training are described.
  Повний текст PDF - 159.995 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Карпаш М.
  • Крижанівський Є.
  • Карпаш О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Карпаш М. Вища інженерна освіта в умовах сталого розвитку суспільства / М. Карпаш, Є. Крижанівський, О. Карпаш // Вища освіта України. - 2014. - № 2. - С. 55-60. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2014_2_10.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського