Наукова періодика України Вища освіта України


Баранівський В. 
Доступ до вищої освіти в контексті стратифікаційних змін у країнах Заходу / В. Баранівський // Вища освіта України. - 2013. - № 4. - С. 94-106. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2013_4_15
Проаналізовано актуальні проблеми стратифікаційних змін і соціальної мобільності в сучасному західному соціумі. Показано їх вплив на доступ різних соціальних верств до вищої освіти: швидкий ріст доходів найбільш багатих представників еліти, зростання динаміки міждержавної нерівності, послаблення позиції середнього класу. Названо чинники виникнення та зростання соціальної нерівності: поєднанння фізичного, культурного та інтелектуального капіталів. Особливу увагу приділено постмодерністським принципам розуміння соціальної стратифікації, в тому числі осмислення стратифікаційних змін на макрорівні, розмивання середнього класу – створення інформаціональної робочої сили та паралельне існування рядової робочої сили. Констатовано рухливість професійної структури суспільства. На підґрунті постмодерністських філософських студій розглянуто концепцію соціальної мобільності Бурдьє та концепцію антропономічного процесу Д. Берто, в яких репродуктивна функція освіти є наслідком дій еліти щодо забезпечення свого відтворення. Констатовано ієрархічність системи сучасної освіти, яка за формальної рівності розділилась на елітарну, підвищену, "середню" і з низьким рівнем.Проанализированы актуальные проблемы стратификационных изменений и социальной мобильности в современном западном социуме. Показано их влияние на доступ различных социальных слоев к высшему образованию: быстрый рост доходов наиболее богатых представителей элиты, рост динамики межгосударственного неравенства, ослабление позиции среднего класса. Названы факторы возникновения и роста социального неравенства: связь физического, культурного и интеллектуального капиталов. Особое внимание уделено постмодернистским принципам понимания социальной стратификации, в том числе осмысления стратификационных изменений на макроуровне, размывания среднего класса – создание информационной рабочей силы и параллельное существование рядовой рабочей силы. Констатирована подвижность профессиональной структуры общества. На основе постмодернистских философских студий рассмотрена концепция социальной мобильности (Бурдье) и концепции антропонимического процесса (Берто), в которых репродуктивная функция образования является следствием действий элиты по обеспечению своего воспроизводства. Констатирована иерархичность системы современного образования, которая при формальном равенстве разделилась на элитарную, повышенную, “среднюю” и с низким уровнем.In has been taken a shot of stratification changes and social mobility objective analysis in modern western societies, tendencies of its social-class structure development and influence of stratification changes on access of citizens to education, in particular – higher has been shown in the article based on researches of modern sociologists. It has been underlined that so-called “middle class” diminishes in modern western societies and increases differentiation on “rich” and “poor”. It has been underlined the growing role of cultural and educational assets in the system of stratification changes and social mobility of Western countries.
  Повний текст PDF - 287.711 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Баранівський В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Баранівський В. Доступ до вищої освіти в контексті стратифікаційних змін у країнах Заходу / В. Баранівський // Вища освіта України. - 2013. - № 4. - С. 94-106. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2013_4_15.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського