Варецька О. 
Розвиток соціальної компетентності вчителя початкової школи засобами економічної освіти / О. Варецька // Вища освіта України. - 2013. - № 3. - С. 82-88. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2013_3_13
Обгрунтовано необхідність розвитку економічної компетентності студентів педагогічних ВНЗ як сегмента соціальної спрямованості модернізації української системи освіти. Досліджено можливості розвитку соціальної компетентності (економічного сегмента) вчителя початкової школи засобами економічної освіти в післядипломному процесі. Розглянуто економічну компетентність як сукупність економічних знань і практичних умінь, досвіду, економічної культури та мислення, наявність стійкої потреби та інтересу до професійної компетентності. Висвітлено форми підготовки педагогічних кадрів усіх спеціальностей у післядипломному процесі засобами економічної освіти. Зауважено, що розвиток соціальної компетентності має здійснюватись як на теоретико-методологічному, так і на практичному рівні.Обоснована необходимость развития экономической компетентности студентов педагогических ВУЗ как сегмента социальной направленности модернизации украинской системы образования. Исследованы возможности развития социальной компетентности (экономического сегмента) учителя начальной школы средствами экономического образования в последипломном процессе. Рассмотрена экономическая компетентность как совокупность экономических знаний и практических умений, опыта, экономической культуры и мышления, наличие устойчивой потребности и интереса к профессиональной компетентности. Освещены формы подготовки педагогических кадров всех специальностей в последипломном процессе средствами экономического образования. Отмечено, что развитие социальной компетентности должно осуществляться как на теоретико-методологическом, так и на практическом уровне.The necessity of the development of economic competence of students of pedagogical universities as a segment of the social orientation of modernization of the Ukrainian education system. The possibilities of the development of social competence (economic segments) means an elementary school teacher in graduate economic education process. Considered economic competence as a set of economic knowledge and practical skills, experience, culture and economic thinking, the presence of a stable demand and interest in professional competence. Illuminated forms of training teachers of all specialties in postgraduate course means economic education. Noted that the development of social competence should be both theoretical and methodological and practical level.Досліджено актуальну проблему розвитку соціальної компетентності (СК) вчителя початкової школи у системі післядипломної педагогічної освіти. Визначено сутність, складові, функції СК особистості, особливості та соціокультурні детермінанти розвитку СК вчителя початкової школи у системі післядипломної освіти. Увагу приділено розвитку СК вчителя початкової школи сільської місцевості. Обгрунтовано концептуальні засади розвитку СК вчителя початкової школи у системі післядипломної педагогічної освіти, створено її наукову модель. Визначено комплекс організаційно-педагогічних умов та педагогічні технології, описано навчально-методичне забезпечення розвитку СК вчителя початкової школи у системі післядипломної педагогічної освіти.Відзначено, що сучасною соціально значущою проблемою є розвиток соціальної компетентності особистості, яка визначає весь життєвий шлях людини. Розкрито особливості розвитку соціальної компетентності вчителя початкових класів за умов соціокультурного середовища сільської школи. Доведено важливість урахування соціокультурної ситуації у розвитку соціальної компетентності вчителя початкової школи сільської місцевості. Указано, что современной социально значимой проблемой является развитие социальной компетентности личности, которая определяет весь жизненный путь человека. Раскрыты особенности развития социальной компетентности учителя начальных классов в условиях социокультурной среды сельской школы. Доказана важность учета социокультурной ситуации в развитии социальной компетентности учителя начальной школы сельской местности.The article highlights the importance of the social competence of primary school teachers in rural areas in modern conditions, investigates the researchers’ views on the nature of «socio-cultural environment» and the approaches concerning the interaction of the school with its environment. The features of the development of the social competence of primary school teachers in a socio-cultural environment of rural schools are revealed, the importance of taking into account the socio-cultural situation in the development of the social competence of primary school teachers in rural areas is proved.Висвітлено проблему розвитку соціальної компетентності вчителя початкової школи у післядипломному педагогічному процесі, викладено соціокультурні чинники її розвитку. Розкрито поняття громадянської та політичної компетентності освітян. Розглянуто духовні характеристики соціально-професійної, духовної компетентності педагога у взаємодії зі школярами. Увагу приділено питанням формування правової, інноваційної компетентності педагога як умови розвитку його творчого потенціалу. Висвітлено питання інновації у розумінні інформаційно-аналітичної як складової соціальної компетентності вчителя початкової школи за умов трансформації українського суспільства.
  Повний текст PDF - 220.35 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Варецька О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Варецька О. Розвиток соціальної компетентності вчителя початкової школи засобами економічної освіти / О. Варецька // Вища освіта України. - 2013. - № 3. - С. 82-88. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2013_3_13.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Варецька Олена Володимирівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського