Наукова періодика України Вища освіта України


Уваркіна О. 
Українська освіта на шляху до спільного європейського освітнього простору / О. Уваркіна // Вища освіта України. - 2012. - № 3. - С. 38-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2012_3_7
Розглянуто трансформацію української освіти в контексті Болонських декларацій. Актуалізовано питання про вибір модернізаційних перспектив національної української системи освіти, вектору її подальшого розвитку та визначення її світоглядно-ціннісних пріоритетів. Наголошено на важливості щорічного теоретичного аналізу причин недостатньої ефективності здійснення європейських прагнень вітчизняних освітян, а також тих наслідків, до яких призводять процеси трансформації, уніфікації та модернізації національної освіти на шляху до єдиного європейського освітнього простору. Висвітлено історію і сучасну роль Лісабонського та Болонського процесів, у межах яких Україна намагається позиціонувати себе як активний суб'єкт багатостороннього міжнародного співробітництва в галузі освіти та науки. Визначено основні освітянські проблеми, які постають сьогодні перед державою у зв'язку з реаліями співробітництва в межах Болонських домовленостей. Доведено, що Болонський процес є вже не просто проектом міжнародного співробітництва в певній сфері, а перетворився на внутрішню реформаційну необхідність національної системи освіти, використання потенціалу якого здатне призвести до реальних, а не удаваних і адміністративно імітованих суспільних трансформацій та модернізацій.Рассмотрена трансформация украинского образования в контексте Болонских деклараций. Актуализирован вопрос о выборе модернизационных перспектив национальной украинской системы образования, вектора дальнейшего развития и определения его мировоззренчески-ценностных приоритетов. Подчеркнута важность ежегодного теоретического анализа причин недостаточной эффективности в осуществлении европейских устремлений отечественных педагогов, а также тех последствий, к которым приводят процессы трансформации, унификации и модернизации национального образования на пути к единому европейскому образовательному пространству. Освещены история и современная роль Лиссабонского и Болонского процессов, в рамках которых Украина пытается позиционировать себя в качестве активного субъекта многостороннего международного сотрудничества в области образования и науки. Определены основные образовательные проблемы, стоящие сегодня перед государством в связи с реалиями сотрудничества в рамках Болонских договоренностей. Доказано, что Болонский процесс является уже не просто проектом международного сотрудничества в определенной сфере, а превратился во внутреннюю реформационную необходимость национальной системы образования, использование потенциала которого способно привести к реальным, а не мнимым и административно имитируемым общественным трансформациям и модернизациям.We consider the transformation of the Ukrainian education in the context of the Bologna Declaration. Updated on the choice of modernization prospects of Ukrainian national education system, the vector of further development and define its ideologically-value priorities. Stressed the importance of the annual theoretical analysis of the causes of the weak implementation of the European aspirations of our teachers, as well as the consequences that result from the processes of transformation, unificationand modernization of the national education towards a common European educational space. Highlighted the history and contemporary role of the Lisbon and Bologna process, in which Ukraine is trying to position itself as an active subject of multilateral international cooperation in education and science. The main educational challenges faced by the State in connection with the realities of cooperation in the framework of the Bologna agreement today. It is proved that the Bologna process is not just a project of international cooperation in their fields, and turned into the inner necessity of the Reformation of the national system of education, the potential of which can lead to real, not imaginary, and administrative simulated social transformations andupgrades.Розглянуто трансформацію української освіти у контексті таких європейських домовленостей, як "Європейська конвенція про еквівалентність дипломів", "Європейська конвенція про еквівалентність періодів університетської освіти" та інших європейських конвенцій. Підкреслено, що Болонський процес став своєрідним змістовим підсумком домовленостей у галузі освіти, які виявляли прагнення європейської освітянської та дослідницької спільноти до єдності у різноманітті. Констатовано, що Болонський процес є вже не просто проектом міжнародної співпраці у певній сфері, а перетворився на внутрішню реформаційну необхідність національної системи освіти, використання потенціалу якої здатне привести до реальних, а не удаваних й адміністративно-імітованих суспільних трансформацій та модернізацій.Рассмотрено трансформацию украинского образования в контексте таких европейских договоренностей, как "Европейская конвенция об эквивалентности дипломов", "Европейская конвенция об эквивалентности периодов университетского образования" и других европейских конвенций. Подчеркнуто, что Болонский процесс стал своеобразным смысловым итогом договоренностей в области образования, которые проявляли стремление европейского образовательного и исследовательского сообщества к единству в многообразии. Констатировано, что Болонский процесс является уже не просто проектом международного сотрудничества в образовательной сфере, а превратился во внутреннюю реформационную необходимость национальной системы образования, использования потенциала которой способно привести к реальным, а не мнимым и административно-имитируемым общественным трансформациям и модернизации.We consider the transformation of the Ukrainian education in the context of European agreements, as the "European Convention on the Equivalence of Diplomas", "The European Convention on the Equivalence of Periods of University" and other European conventions. Emphasized that the Bologna process has become a kind of semantic result of agreements in education, which showed the desire of the European education and research community for unity in diversity. Stated that the Bologna process is not just a project of international cooperation in the field of education, and become the inner necessity of the Reformation of the national system of education. use of the potential that can lead to real and not imaginary, and the administrative and simulated social transformation and modernization.
  Повний текст PDF - 170.457 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Уваркіна О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Уваркіна О. Українська освіта на шляху до спільного європейського освітнього простору / О. Уваркіна // Вища освіта України. - 2012. - № 3. - С. 38-44. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2012_3_7.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Уваркіна Олена Василівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського