Андрушкевич Ф. 
Компаративний аналіз особливостей освітніх інновацій у системах освіти України й Польщі / Ф. Андрушкевич // Вища освіта України. - 2011. - № 4. - С. 83-87. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2011_4_16
Конкретизовано завдання трансформації національних освітніх систем України та Польщі. Зазначено, що в результаті поетапної стратегії змін польська система базової освіти стала відкритою за рахунок впровадження нового способу фінансування, нової трудової філософії вчителів, нового рівня в системі організації та управління шкільною освітою, передачі школам контролю за змістом навчання та виховання, розвитку ринку підручників, нового способу здійснення нагляду за школами, зміна форм підвищення кваліфікації учителів. Описано особливості функціонування систем освіти України та Польщі в період існування соціалістичної системи. Зроблено критичний аналіз положень, викладених в книзі К. Павловського "Трансформації вищої освіти в XXI ст.: польський погляд": суперечності в навчально-методичному супроводі та моніторингу якості програм, сумнівність тези про демократичність європейської освіти; використання американського досвіду у питаннях підвищення якості та ефективності освіти. Стверджено, що європейська інтеграція була найголовнішим "двигуном реформи" в Польщі.Конкретизированы задачи трансформации национальных образовательных систем Украины и Польши. Показаны инновации в учебно-методической, финансовой, профессиональной и управленческой подсистемах системы высшего образования. Сделан критический анализ проблем, изложенных в книге К. Павловского "Трансформации высшего образования в XXI веке: польский взгляд": противоречия в учебно-методическом сопровождении и мониторинге качества программ, сомнительность тезиса о демократичности европейского образования, использование американского опыта в вопросах повышения качества и эффективности образования. Выяснено, что европейская интеграция была самым главным "двигателем реформы" в Польше.Specific analyses of the features of European educational space and changes in the article. This work makes it possible to figure out in more details the tasks of national education systems transformation. It refers to Ukraine and Poland in particular.Вміщено порівняльний аналіз змін в освітньому процесі України та Польщі. Відзначено, що за радянських часів освіта в Україні набула як позитивних, так і негативних ознак. До позитивних ознак можна віднести: стандартизацію системи освіти та критеріїв її якості, грунтовну теоретичну та практичну підготовку, наявність виробничих,управлінських та наукових практик, забезпечення гарантованого працевлаштування. Негативними ознаками вважаються: повна відірваність від практики та досвіду світової системи вищої освіти, відсутність орієнтирів для інтеграції вітчизняної системи вищої освіти у світову тощо. Зазначено про подібність "стартових умов" у Польщі на початку суспільно-економічних реформ. Окреслено завдання, які ставила перед собою Польща, реформуючи систему освіти: зближення навчання з реаліями сучасного життя, виховання сучасної людини, позбавленої стереотипів минулого, демократизація системи освіти з урахуванням європейського досвіду, можливість саморегуляції нової системи освіти.Помещен сравнительный анализ изменений в образовательном процессе Украины и Польши. Отмечено, что в советское время образование в Украине приобрело как положительные, так и негативные признаки. К позитивным признакам можно отнести: стандартизацию системы образования и критериев ее качества, основательную теоретическую и практическую подготовку, наличие производственных, управленческих и научных практик, обеспечение гарантированного трудоустройства. К негативным признакам относится: полная оторванность от практики и опыта мировой системы высшего образования, отсутствие ориентиров для интеграции отечественной системы высшего образования в мировую и т. д. Отмечено сходство "стартовых условий" в Польше в начале общественно-экономических реформ. Определены задачи, которые ставила перед собой Польша, реформируя систему образования: сближение обучения с реалиями современной жизни, воспитание современного человека, лишенного стереотипов прошлого, демократизация системы образования с учетом европейского опыта, возможность саморегуляции новой системы образования.Placed a comparative analysis of changes in the educational process in Ukraine and Poland. It is noted that during the Soviet era education in Ukraine has acquired both positive and negative symptoms. Positive signs include: the standardization of education and its quality criteria thorough theoretical and practical training, availability of production, managerial and scientific practices, the provision of guaranteed employment. The negative difference is considered to be full cut off from practice and experience the world of higher education, the lack of guidelines for the integration of thenational higher education system in the world like that. Noted the similarity of "initial conditions" in Poland at the beginning of the socio-economic reforms. The tasks that are put in front of Poland, reforming the education system: convergence of learning with the realities of modern life, education of modern man, devoid of stereotypes of the past, the democratization of the education system, taking into account the European experience, the possibility of a new system of self-education.
  Повний текст PDF - 159.957 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Андрушкевич Ф.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Андрушкевич Ф. Компаративний аналіз особливостей освітніх інновацій у системах освіти України й Польщі / Ф. Андрушкевич // Вища освіта України. - 2011. - № 4. - С. 83-87. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2011_4_16.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Андрушкевич Фабіан Генріхович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського