Наукова періодика України Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв'язки


Дроздова І. П. 
Проблеми визначення комунікативних потреб для формування українськомовної компетенції іноземних студентів закладів вищої освіти україни / І. П. Дроздова // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв'язки. Наукові дослідження. Досвід. Пошуки. - 2019. - Вип. 35. - С. 48-58. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vmvn_2019_35_6
Розглянуто основні складники системи комунікативних потреб студентів-іноземців у навчальній діяльності. Одним із першочергових завдань визначення цілей і змісту навчання у вищій колі є виявлення комунікативних потреб іноземних студентів. Це необхідно для створення на цій основі диференційованих програм, що відповідають специфіці регіону, уточнення у світлі результатів такого вивчення вже існуючих програм, змісту підручників і форм презентації навчального матеріалу, закріплення і контролю засвоєних знань, сформованих мовних навичок і вмінь. Слід зауважити, що виявлені реальні комунікативні потреби студентів-першокурсників у навчально-професійній сфері виникають у навчальному процесі в певній послідовності, яка дозволяє побудувати ієрархічну систему вправ, що передбачає поетапний характер формування відповідних навичок і вмінь. Зазначено, що комунікативні потреби мають першорядне значення у формуванні мовної компетенції студентів-іноземців; необхідно комплексно враховувати характер упорядкованості мовної системи загалом, функційних підсистем, актуальних для певного контингенту студентів. Мовна компетенція іноземних студентів повинна відповідати обсягу і характеру комунікативних потреб, що виникають у них у рамках різних сфер діяльності в Україні, бути сформована на основі літературної мови, коли майбутні фахівці, опанувавши ядро системи, закономірно переходять до вивчення специфічних особливостей мовних підсистем. Урахування цього аспекту є важливим для методично обгрунтованого добору матеріалу, що систематизується на основі виявлених комунікативних потреб.Розглянуто основні складники системи комунікативних потреб студентів-іноземців у навчальній діяльності. Одним із першочергових завдань визначення цілей і змісту навчання у вищій колі є виявлення комунікативних потреб іноземних студентів. Це необхідно для створення на цій основі диференційованих програм, що відповідають специфіці регіону, уточнення у світлі результатів такого вивчення вже існуючих програм, змісту підручників і форм презентації навчального матеріалу, закріплення і контролю засвоєних знань, сформованих мовних навичок і вмінь. Слід зауважити, що виявлені реальні комунікативні потреби студентів-першокурсників у навчально-професійній сфері виникають у навчальному процесі в певній послідовності, яка дозволяє побудувати ієрархічну систему вправ, що передбачає поетапний характер формування відповідних навичок і вмінь. Зазначено, що комунікативні потреби мають першорядне значення у формуванні мовної компетенції студентів-іноземців; необхідно комплексно враховувати характер упорядкованості мовної системи загалом, функційних підсистем, актуальних для певного контингенту студентів. Мовна компетенція іноземних студентів повинна відповідати обсягу і характеру комунікативних потреб, що виникають у них у рамках різних сфер діяльності в Україні, бути сформована на основі літературної мови, коли майбутні фахівці, опанувавши ядро системи, закономірно переходять до вивчення специфічних особливостей мовних підсистем. Урахування цього аспекту є важливим для методично обгрунтованого добору матеріалу, що систематизується на основі виявлених комунікативних потреб.
  Повний текст PDF - 532.183 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Дроздова І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Дроздова І. П. Проблеми визначення комунікативних потреб для формування українськомовної компетенції іноземних студентів закладів вищої освіти україни / І. П. Дроздова // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв'язки. Наукові дослідження. Досвід. Пошуки. - 2019. - Вип. 35. - С. 48-58. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vmvn_2019_35_6.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського