Наукова періодика України Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв'язки


Алексєєнко Т. М. 
Від педагогічного контролю, корекції та оцінки до самоконтролю, самокорегування та самооцінювання) / Т. М. Алексєєнко, О. Ю. Фадєєва // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв'язки. Наукові дослідження. Досвід. Пошуки. - 2019. - Вип. 35. - С. 13-23. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vmvn_2019_35_3
Розглянуто шляхи розвитку в іноземних студентах механізмів самоконтролю, самокорегування та самооцінювання, підгрунтям для формування яких є послідовний відкритий та прихований педагогічний контроль, використання прозорих критеріїв оцінювання та вчасний аналіз типових помилок. Описано етапи формування внутрішнього самоконтролю, під час розвитку якого поступово змінюється педагогічний контролюючий вплив на суб'єктів навчальної діяльності. Звернено увагу на ефективність гнучких керівних дій викладача, що регулює методично виправдане співвідношення педагогічної оцінки й самооцінювання власної мовленнєвої діяльності іноземним студентом. Розроблено підсистему спеціальних завдань для формування механізмів самоконтролю, самокорегування й самооцінювання, а також охарактеризовано загальні вимоги до змісту таких завдань. Надано рекомендації стосовно профілактики помилок із урахуванням їх класифікації: порушення мовної системи; порушення мовної норми; порушення узусу. Визначено педагогічні стратегії щодо організації цілеспрямованого поступового переходу від зовнішніх контролюючих, корегуючих і оцінюючих навчальних дій викладача до формування в інофонів механізмів самоконтролю, самокорекції й самооцінювання. Доведено, що цілеспрямована педагогічна діяльність сприяє скороченню часу на подолання мовних та мовленнєвих труднощів, забезпечує відносно безпомилкову мовленнєву діяльність інокомунікантів та позитивно впливає на розвиток комунікативної компетенції. Підкреслено важливість чіткої організації навчального процесу, використання якісних навчальних матеріалів, раціонального співвідношення тестових і нетестових форм контролю, наявності у підручниках спеціальних завдань із ключами.Розглянуто шляхи розвитку в іноземних студентах механізмів самоконтролю, самокорегування та самооцінювання, підгрунтям для формування яких є послідовний відкритий та прихований педагогічний контроль, використання прозорих критеріїв оцінювання та вчасний аналіз типових помилок. Описано етапи формування внутрішнього самоконтролю, під час розвитку якого поступово змінюється педагогічний контролюючий вплив на суб'єктів навчальної діяльності. Звернено увагу на ефективність гнучких керівних дій викладача, що регулює методично виправдане співвідношення педагогічної оцінки й самооцінювання власної мовленнєвої діяльності іноземним студентом. Розроблено підсистему спеціальних завдань для формування механізмів самоконтролю, самокорегування й самооцінювання, а також охарактеризовано загальні вимоги до змісту таких завдань. Надано рекомендації стосовно профілактики помилок із урахуванням їх класифікації: порушення мовної системи; порушення мовної норми; порушення узусу. Визначено педагогічні стратегії щодо організації цілеспрямованого поступового переходу від зовнішніх контролюючих, корегуючих і оцінюючих навчальних дій викладача до формування в інофонів механізмів самоконтролю, самокорекції й самооцінювання. Доведено, що цілеспрямована педагогічна діяльність сприяє скороченню часу на подолання мовних та мовленнєвих труднощів, забезпечує відносно безпомилкову мовленнєву діяльність інокомунікантів та позитивно впливає на розвиток комунікативної компетенції. Підкреслено важливість чіткої організації навчального процесу, використання якісних навчальних матеріалів, раціонального співвідношення тестових і нетестових форм контролю, наявності у підручниках спеціальних завдань із ключами.
  Повний текст PDF - 493.929 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Алексєєнко Т.
  • Фадєєва О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Алексєєнко Т. М. Від педагогічного контролю, корекції та оцінки до самоконтролю, самокорегування та самооцінювання) / Т. М. Алексєєнко, О. Ю. Фадєєва // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв'язки. Наукові дослідження. Досвід. Пошуки. - 2019. - Вип. 35. - С. 13-23. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vmvn_2019_35_3.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського