Наукова періодика України Вестник двигателестроения


Товкач С. С. 
Гібридний генетичний підхід до побудови розподіленої системи автоматичного керування авіаційних двигунів / С. С. Товкач // Вестник двигателестроения. - 2019. - № 2. - С. 57-62. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vidv_2019_2_9
Робота присвячена розробці системних підходів до побудови розподіленої інформаційної системи автоматичного керування (САК) авіаційних газотурбінних двигунів (ГТД). Визначено, що для САК авіаційного ГТД може бути забезпечено використання комплексу математичних моделей двигуна: динамічну повузлову, багаторежимну спрощену та лінійну модель. Для спрощеної схеми процесу розробки та узгодження математичної моделі САК ГТД розглянуто використання просторового методу розрахунку розташування вузлів ГТД - гібридного підходу до побудови методів оптимізації систем керування ГТД із застосуванням генетичного алгоритму в якості "скелету" гібридного підходу і адаптивного методу оптимізації для визначеного вузла математичної моделі системи керування авіаційного ГТД. Запропоновано схему генетичного алгоритму: кодування, кодування геномів у вигляді дерев, ініціалізація, оцінювання - функція оцінювання, оцінювання - генетичні оператори, умова завершення (межа популяції та задоволення похибки) та параметри алгоритму (розмір популяції, глибина дерева, частота застосування операторів). За рахунок використання програми gatool (optimization tool) розглянуто розв'язок задачі максимізації функції Растрігіна за допомогою гібридної функції patternsearch та заданням функції користувача, кількості змінних цільової функції, матриць обмежень. Для графічної інтерпретації наведено результуючі графіки при фіксуванні параметра Best Fitness та Best Individual, що визначає кращу особину або вузол електронної системи керування авіаційного ГТД та тривимірне представлення функції Растрігіна. Після проведення чисельного експерименту запропоновано використання розподіленої інформаційної САК ГТД на базі ідеально упорядкованої області та алгоритму формування хромосоми вузла електронної системи керування авіаційного ГТД.
  Повний текст PDF - 746.639 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Товкач С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Товкач С. С. Гібридний генетичний підхід до побудови розподіленої системи автоматичного керування авіаційних двигунів / С. С. Товкач // Вестник двигателестроения. - 2019. - № 2. - С. 57-62. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vidv_2019_2_9.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Товкач Сергій Сергійович (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського