Наукова періодика України | Наука та прогрес транспорту | ||
Клочихін В. В. Особливості формування структури та властивостей сталі 09Х3НМ3ФБч під час хіміко-термічного оброблення / В. В. Клочихін, О. Б. Милосердов, О. С. Подорога, В. Г. Міщенко // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2019. - № 4. - С. 92-101. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2019_4_11 У роботі необхідно дослідити формування структурного стану нової сталі 09Х3НМ3ФБч після цементації й наступної термічної обробки та азотування. Визначити раціональний режим хіміко-термічного оброблення, який забезпечуватиме створення однорідного дифузійного шару й високі механічні та експлуатаційні характеристики. Хіміко-термічну обробку проводили на первинне й вторинне твердіння за чотирма варіантами з використанням печей SIEMENS і АСЕА. Азотування проводили у два етапи. Для виявлення мікроструктури сталі дослідно-промислового виробництва проводили травлення в 4-відсотковому розчині азотистої кислоти, металографічне дослідження проводили за перетином зразка на мікроскопі Axio Observed.D1m. Для визначення ефективної глибини дифузійних шарів після цементації й азотування вимірювали мікротвердість на приладі LECO LM248AT, а вимірювання гарячої твердості проводили на приладі Wilson Rockwell Hardness Tester. Для отримання однорідного структурного стану сталі 09Х3НМ3ФБч й максимальних результатів механічних та експлуатаційних характеристик проводили хіміко-термічну й термічну обробку за режимом: цементація за 930 <$E symbol Р>С з вуглецевим потенціалом 0,22, 13 год відпал за 650 <$E symbol Р>С, 5 - 7 год гартування від 1 030 <$E symbol Р>С з охолодженням у маслі, трикратне відпускання 530 <$E symbol Р>С, обробка холодом - 70 <$E symbol Р>С з витримкою 1 год 30 хв і наступне відпускання за 510 <$E symbol Р>С 1 год. Після цементації гартування проводили в інтервалі температур 1 000 - 1 030 <$E symbol Р>С для запобігання перенасичення робочого дифузійного шару й утворення карбідної сітки. Наступне трикратне відпускання 530 <$E symbol Р>С й обробка холодом - 70 <$E symbol Р>С впродовж 1 год 30 хв сприяли розпаду залишкового аустеніту й утворенню дрібнозернистого мартенситу відпускання. Розроблено раціональний режим хіміко-термічної й термічної обробки, який забезпечить максимальні механічні та експлуатаційні властивості сталі 09Х3НМ3ФБч завдяки заздалегідь визначеному співвідношенню структурних складових цементованого шару. Апробований режим хіміко-термічної обробки багатокомпонентної легованої сталі 09Х3НМ3ФБч виробництва АТ "Мотор Січ" та ДП "Івченко-Прогрес", яка розроблена для зубчатих коліс авіаційних редукторів газотурбінних двигунів нового покоління, суттєво підвищує тепло- та енергонавантаження. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Клочихін В. В. Особливості формування структури та властивостей сталі 09Х3НМ3ФБч під час хіміко-термічного оброблення / В. В. Клочихін, О. Б. Милосердов, О. С. Подорога, В. Г. Міщенко // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2019. - № 4. - С. 92-101. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2019_4_11.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |