Наукова періодика України Наука та прогрес транспорту


Погребняк Р. П. 
Кінематичний синтез кривошипно-повзункового механізму захоплювального пристрою за енергетичним індексом передачі руху / Р. П. Погребняк, М. Р. Погребняк // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2019. - № 1. - С. 117-127. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2019_1_12
Мета роботи - виконати кінематичний синтез схем кривошипно-повзункового захоплювального пристрою за критерієм сталості потужності приводу механізму з обмеженнями щодо припустимих кутів тиску в кінематичних парах. Досягнення поставленої мети було здійснено з застосуванням засобів теорії механізмів і машин за допомогою аналітичного методу трикутників Озолса кінематики пласких стрижньових механізмів і математичного моделювання руху ланок. Десятиланковий стрижневий механізм захоплювача побудований на основі спареного паралелограмного кривошипно-повзункового механізму (КПМ) з ведучим повзуном. Для захоплювача, побудованого на основі стрижньової схеми, доцільно оптимальне проектування з використанням критеріїв передавання руху, або індексів передачі. Для забезпечення постійного зусилля затискання для об'єктів різної товщини бажано, щоб потужність приводу була сталою, а енергетичні витрати мінімальними. За критерій оптимізації взято відношення швидкості ведучої ланки механізму до проекції вектора швидкості точки веденої ланки на напрям вектора сили затискання (енергетичний трансмісійний індекс). Найменші енергетичні витрати мають місце, коли індекс близький до одиниці. Одержано аналітичні залежності для визначення швидкісних функцій центрального й дезаксіального КПМ захоплювача, які зручні для аналізу й моделювання. На їх основі виконано енергетичний синтез геометричних параметрів механізму захоплювального пристрою за критерієм найменшого відхилення від одиниці енергетичного трансмісійного індексу. З'ясовано, що практичне використання захоплювача на основі центрального КПМ за даним критерієм украй обмежене. Розширює можливості захоплювача використання в його схемі дезаксіального КПМ, а найкращі результати можуть бути одержані в схемі, де дезаксіал менший за кривошип. Визначено конкретні значення відносних параметрів довжин ланок і діапазони повороту кривошипа центрального й дезаксіального КПМ захоплювача, що найкраще відповідають критерію оптимізації та задовольняють обмеженням за кутами тиску. Уперше введено новий критерій передавання руху - енергетичний трансмісійний індекс. За цим критерієм проведено кінематичний синтез захоплювального пристрою, побудованого на основі спареного КПМ. Запропоновано практичні рекомендації щодо відносних розмірів і розташування ланок механізму для центрального й дезаксіального КПМ захоплювача, які реалізують вимоги критерію оптимізації та обмеження щодо припустимих кутів тиску.
  Повний текст PDF - 1.428 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Погребняк Р.
  • Погребняк М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Погребняк Р. П. Кінематичний синтез кривошипно-повзункового механізму захоплювального пристрою за енергетичним індексом передачі руху / Р. П. Погребняк, М. Р. Погребняк // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2019. - № 1. - С. 117-127. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2019_1_12.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Погребняк Родіон Петрович (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського