Наукова періодика України Наука та прогрес транспорту


Bondarenko L. M. 
Analytical determination of the reduced rotational resistance coefficient of the construction machine slewing gear / L. M. Bondarenko, O. P. Posmityukha, K. T. Hlavatskyi // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2019. - № 1. - С. 102-116. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2019_1_11
Проектування нових зразків будівельних машин тісно пов'язано з розробкою механізмів повороту, а ті, в свою чергу, мають привід, потужність і габарити якого залежать від опору повороту та приведеного коефіцієнта тертя у вузлах. Відсутність аналітичних залежностей для визначення приведеного коефіцієнта тертя обертанню будівельних машин обмежує можливості конструктора у виборі матеріалів, а також не надає змоги приймати оптимальні конструктивні рішення. Мета роботи - знайти аналітичні рішення для визначення опорів обертанню в механізмах повороту будівельних машин, що надає змогу проектувати досконаліші механізми й машини у цілому. Існуючі методики спираються на емпіричні залежності й експериментальні коефіцієнти, що зменшують точність підрахунків, збільшують габарити та вартість робіт. Запропоновано підвищити точність і спростити процес визначення опору повороту й величину приведеного коефіцієнта опору обертанню будівельних баштових кранів. Досягти поставленої мети можна за допомогою аналітичних залежностей для визначення коефіцієнтів тертя кочення за лінійного й точкового контактів. Це надасть змогу точніше знайти величину коефіцієнта опору, а конструктору під час розрахунків вжити цілеспрямованих заходів щодо його зменшення, використовуючи механічні константи матеріалів вузлів кочення і їх геометричні параметри. Розрахунок грунтується на теорії контактних деформацій Герца й теорії плоского руху точок тіла. Одержані залежності нададуть змогу аналітично знайти опір кочення роликів у будівельних машинах із нерухомою й обертовою колонами, із круговими поворотними пристроями, а також у кулькових і роликових опорно-поворотних кругах. З'ясовані значення коефіцієнтів опору обертанню для деяких їх типів механізмів надають близькі значення з рекомендованими, а для деяких і суттєво відрізняються і вимагають їх уточнення у довідкових величинах. Наукова новизна роботи полягає у використанні аналітичних залежностей для визначення приведеного коефіцієнта опору обертанню за лінійного і точкового контактів із використанням теорії контактних деформацій Герца та частково аналітичних залежностей Табора. Одержані залежності нададуть змогу проектувати нові типи вузлів обертання механізмів повороту будівельних машин і виявляти додаткові опори обертанню.
  Повний текст PDF - 1.55 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Bondarenko L.
  • Posmityukha O.
  • Hlavatskyi K.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Bondarenko L. M. Analytical determination of the reduced rotational resistance coefficient of the construction machine slewing gear / L. M. Bondarenko, O. P. Posmityukha, K. T. Hlavatskyi // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2019. - № 1. - С. 102-116. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2019_1_11.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського