Наукова періодика України Наука та прогрес транспорту


Фомін О. В. 
Теоретично-практичний базис правки деформованих вагоноконструкцій термічним впливом / О. В. Фомін, О. А. Логвіненко, О. В. Бурлуцький, А. М. Фоміна // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2018. - № 6. - С. 155-164. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2018_6_16
Мета дослідження - обгрунтування доцільності використання методу термічної правки (ТП) для усунення деформацій вагонних металоконструкцій, які мають місце під час їх виготовлення, експлуатації та ремонту. Для досягнення зазначеної мети створено математичний апарат, який базується на методах математичного планування експерименту. Розроблено узагальнений універсальний математичний запис оптимізаційного дослідження ТП вагоноконструкцій. Проведене моделювання ТП з використанням програмного комплексу систем автоматизованого проектування SolidWorks, а також експериментальне дослідження натурного зразка верхнього обв'язування напіввагона. На основі узагальненого математичного запису оптимізаційного дослідження ТП вагоноконструкцій створено математичні залежності для термічної правки хребтової балки та верхнього обв'язування універсальних напіввагонів. Ці залежності описують зміну величини деформаційного прогину з відповідними геометричними параметрами зон нагрівання (прогину хребтової балки та профілю верхнього обв'язування) залежно від варіювання керованих змінних (геометричних параметрів плям нагрівання й температури). Побудовано допоміжні графіки (бінарні перерізи) для обгрунтованого вибору оптимальних значень геометричних параметрів зон нагрівання у разі застосування термічної правки деформацій елементів вантажних вагонів, які виникають під час їх виготовлення, ремонту та експлуатації. На основі розроблених скінченно-елементних моделей виконано підтвердження ефективності ТП. Експериментальним шляхом доведено точність одержаного в ході комп'ютерного моделювання ефекту і відзначено усунення прогину елемента вагонної конструкції, який виник під час накладання зварного шва. Розроблений математичний апарат і створена на його основі модель для дослідження ТП вагоноконструкцій надають змогу обгрунтовано підходити до вибору оптимальних параметрів зазначеної правки під час її застосування для усунення деформацій, які виникають в елементах вантажних вагонів. Урахування одержаних результатів сприятиме зниженню витрат на технологічні процеси побудови та ремонту вантажних вагонів, які складають основу вагонного парку залізниць України.
  Повний текст PDF - 1.344 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Фомін О.
  • Логвіненко О.
  • Бурлуцький О.
  • Фоміна А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Фомін О. В. Теоретично-практичний базис правки деформованих вагоноконструкцій термічним впливом / О. В. Фомін, О. А. Логвіненко, О. В. Бурлуцький, А. М. Фоміна // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2018. - № 6. - С. 155-164. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2018_6_16.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Фомін Олексій Вікторович (технічні науки)
  • Логвіненко Олександр Анатолійович (технічні науки)
  • Бурлуцький Олексій Вікторович (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського