Наукова періодика України Наука та прогрес транспорту


Швець А. О. 
Вплив поздовжнього та поперечного зміщення центру ваги вантажу в піввагонах на їх динамічні показники / А. О. Швець // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2018. - № 5. - С. 115-128. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2018_5_13
Зазначено, що підвищення швидкості руху залізничних екіпажів надає змогу посилити інтеграційні процеси з країнами Європи й Азії, проте призводить до необхідності вдосконалення контролю, кількісної оцінки динамічної завантаженості рухомого складу для дотримання безпечного і надійного сполучення на залізницях. Тому у процесі проектування й експлуатації рухомого складу кількісна оцінка динамічних навантажень становить актуальну науково-технічну задачу. Мета роботи - дослідження впливу поздовжнього та поперечного зміщення центру ваги вантажу у піввагонах у разі збільшення швидкості руху на їх основні динамічні показники і коефіцієнти горизонтальної та вертикальної динаміки, коефіцієнт стійкості від сходу з рейок. За основу дослідження взято метод математичного й комп'ютерного моделювання динамічної завантаженості вантажного піввагона з використанням моделі просторових коливань зчепу п'яти вагонів і програмного комплексу, розробленого в галузевій науково-дослідній лабораторії динаміки та міцності рухомого складу (ГНДЛ ДМРС) Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту ім. академіка В. Лазаряна. Теоретичні дослідження проведено за умови руху піввагона моделі 12-532 з типовими візками 18-100 зі швидкостями в діапазоні від 50 до 90 км/год по кривих із радіусами 350 й 600 м, з підвищеннями зовнішньої рейки 130 та 120 мм відповідно. Подано аналіз теоретичних досліджень динамічних якостей рухомого складу на прикладі піввагонів. Розрахунки з використанням пакета прикладних програм проведено з достатньою для практики точністю. У ході виконання теоретичних досліджень і після проведення моделювання з урахуванням процесів коливання вантажного вагона й вантажу за поздовжнього та поперечного зміщення центру його ваги у піввагоні одержано залежності основних динамічних показників із урахуванням швидкості руху. У роботі досліджено вплив поздовжнього та поперечного зміщення центру ваги вантажу на динамічну завантаженість вагона з метою розв'язання задачі прогнозування динаміки рухомого складу. Уперше подано результати теоретичних досліджень із урахуванням швидкості руху по кривих ділянках колії малого та середнього радіуса. Робота має практичну спрямованість. Застосування одержаних результатів сприятиме підвищенню безпеки руху вантажних вагонів і надасть змогу поліпшити техніко-економічні показники роботи залізничного транспорту.
  Повний текст PDF - 1.9 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Швець А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Швець А. О. Вплив поздовжнього та поперечного зміщення центру ваги вантажу в піввагонах на їх динамічні показники / А. О. Швець // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2018. - № 5. - С. 115-128. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2018_5_13.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Швець Анжела Олександрівна (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського