Наукова періодика України Наука та прогрес транспорту


Pavlenko Т. P. 
Methodology of determining the parameters of traction electric motor failures when operating trolleybuses / Т. P. Pavlenko, V. M. Shavkun, V. I. Skurikhin, N. P. Lukashova // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2018. - № 4. - С. 47-59. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2018_4_7
Мета роботи - провести дослідження зміни параметрів тягових електричних двигунів (ТЕД) тролейбусів у процесі експлуатації й удосконалення системи керування технічним станом за допомогою використання сучасних методів діагностування. Розв'язання наукової задачі базується на процедурі контролю технічного стану й зміни параметрів тягових електричних двигунів у процесі експлуатації. Для аналізу експлуатаційних факторів застосовано метод математичної статистики й теорії ймовірності. Математичне моделювання і планування експерименту, багатофакторний регресійний аналіз надає оцінку надійності елементів тягових електричних двигунів. Фізико-статистичні методи передбачають дослідження й виявлення закономірностей впливу факторів, які прискорюють знос деталей. Це надає змогу сформувати моделі надійності системи, що враховують вплив експлуатаційних факторів на надійність. У результаті проведених досліджень одержано кількісні характеристики надійності колекторно-щіткового вузла та встановлено, що відмови тягових двигунів складають 20 % від усіх відмов електрообладнання. Проаналізовано умови експлуатації тягових електричних двигунів і визначено закон розподілу відмов, що надає змогу оцінити напрацювання між поступовими відмовами. Одержано математичну модель, яка характеризує роботу об'єкта під час експлуатації. Знайдено узагальнене рівняння інтенсивності відмов елементів тягових електродвигунів. Удосконалено методи оцінки надійності елементної бази тягових електродвигунів, яка дозволяє визначити ресурс ТЕД із урахуванням особливостей кожного тролейбуса. Встановлено інтенсивність зносу колекторів із використанням фізико-статистичних методів. Уперше обгрунтовано вибір фізико-статистичних методів моделювання й розрахунку надійності. Встановлено закономірності зміни параметрів елементів тягових електродвигунів тролейбусів, що надає змогу контролювати процеси їх зношування за умов експлуатації. Створено математичну модель оцінки надійності тягового електричного двигуна, яка базується на системному аналізі ймовірностей відмов підсистем, що підлягають діагностуванню. На основі одержаних результатів дослідження розроблено практичні рекомендації щодо раціонального вибору діагностичних параметрів тягових двигунів. Їх реалізація на підприємствах електротранспорту дозволить підвищити надійність електричних двигунів у цілому до 10 %. Запропоновано використовувати результати роботи в навчальному процесі та в науково-дослідницькій роботі студентів на кафедрі електричного транспорту Харківського національного університету міського господарства ім. О. М. Бекетова. Розроблена методологія визначення параметрів тягових електричних двигунів під час експлуатації тролейбусів дозволяє проводити оцінку надійності будь-якого типу тягового двигуна тролейбуса.
  Повний текст PDF - 1.173 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Pavlenko Т.
  • Shavkun V.
  • Skurikhin V.
  • Lukashova N.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Pavlenko Т. P. Methodology of determining the parameters of traction electric motor failures when operating trolleybuses / Т. P. Pavlenko, V. M. Shavkun, V. I. Skurikhin, N. P. Lukashova // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2018. - № 4. - С. 47-59. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2018_4_7.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського