Наукова періодика України Наука та прогрес транспорту


Kapitsa M. I. 
Efficiency of modernization of wheel-motor blocks using anti-friction traction motor support bearings / M. I. Kapitsa, O. M. Hnennyi, D. V. Bobyr // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2018. - № 4. - С. 111-124. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2018_4_13
Використання моторно-вісьових підшипників (МОП) кочення замість моторно-вісьових підшипників ковзання є пріоритетним напрямком розвитку локомотивобудування й експлуатації наявних локомотивів. Розв'язання завдань щодо впровадження на локомотивах колісно-моторних блоків (КМБ) із підшипниками кочення потребує пошуку альтернативних варіантів і нових технічних рішень. Мета роботи - визначення доцільності переобладнання колісно-моторного блока тепловоза на підшипники кочення шляхом розрахунку життєвого циклу (LCC). Порядок і критерії оцінки економічної ефективності проектних (інвестиційних) пропозицій та інвестиційних проектів, затверджені постановою Кабінету Міністрів України, передбачають, що оцінку економічної ефективності інвестиційного проекту здійснюють за такими критеріями: чиста приведена вартість, внутрішня норма дохідності, дисконтований період окупності й індекс прибутковості. Використання зазначених критеріїв економічної ефективності повністю відповідає сучасним принципам, теоретико-методичним підходам і світовій практиці оцінки ефективності інвестицій. У роботі оцінку техніко-економічної ефективності модернізації колісно-моторного блока тепловоза проведено на основі розрахунку й порівняння наступних критеріїв - чистої приведеної вартості (NPV) модернізації, внутрішньої норми доходу (IRR), індексу дохідності (PI) й дисконтного терміну окупності. Виконані розрахунки значень основних критеріїв свідчать, що інноваційній проект із модернізації тепловоза забезпечує високий рівень економічної ефективності. При цьому величина дисконтованого терміну окупності інвестицій у модернізацію передбачає, що її проведення є доцільним, якщо залишковий ресурс строку корисного використання модернізованого тепловоза серії М62 не менший за 15 міс. З урахуванням особливостей виду роботи тепловоза під час руху в складі вантажного потягу розроблено методику з визначення окремих складових середньорічного економічного ефекту від модернізації колісно-моторного блока тепловоза. До них належать економія витрат на мастило, на ремонт й обслуговування колісно-моторного блока тепловоза, у тому числі заміну вкладишів МОП, та економія витрат на пальне для тяги потягів. Результати роботи надають змогу визначити доцільність модернізації тепловозів з урахуванням особливостей та умов їх роботи, а також специфіки модернізації.
  Повний текст PDF - 1.027 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Kapitsa M.
  • Hnennyi O.
  • Bobyr D.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Kapitsa M. I. Efficiency of modernization of wheel-motor blocks using anti-friction traction motor support bearings / M. I. Kapitsa, O. M. Hnennyi, D. V. Bobyr // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2018. - № 4. - С. 111-124. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2018_4_13.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Капіца Михайло Іванович (технічні науки)
  • Бобирь Дмитро Валерійович (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського