Наукова періодика України Наука та прогрес транспорту


Горобець В. Л. 
Дослідження причин передчасного руйнування колінчастого вала тепловоза 2ТЕ116 / В. Л. Горобець, В. В. Коваленко // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2018. - № 4. - С. 101-110. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2018_4_12
Мета роботи - виявлення причин передчасного руйнування колінчастого вала дизеля тепловоза 2ТЕ116. З застосуванням макроструктурного, фрактографічного, аналітичного аналізів виявлено причини передчасного руйнування вала. Предмет дослідження - не тільки структурний стан і властивості матеріалу вала, а й хімічні властивості навколишнього середовища, робочої рідини та стан робочої документації з експлуатації означеного тепловоза. Проведені дослідження показали невідповідність ударної в'язкості матеріалу колінчастого вала вимогам відповідного стандарту; наявність у хімічному складі мастила більше ніж на 17 % дизельного палива, що значно підвищує коефіцієнт тертя в робочому механізмі за рахунок утворення нагару, ділянок зчеплень та пітингової корозії металу. Вирвані сторінки робочого журналу доводять, що експлуатаційні служби намагалися приховати неналежне використання та догляд за робочими механізмами дизеля тепловоза 2ТЕ116. У роботі застосовано комплексний аналітичний і технічний підхід до виявлення причин передчасного руйнування колінчастого вала тепловоза 2ТЕ116. Оцінено максимальну кількість факторів, які могли вплинути на передчасне руйнування колінчастого вала. Показано, що сукупність факторів, які негативно вплинули на експлуатаційні характеристики колінчастого вала, досягла так званої "критичної маси", що неминуче викликало руйнування. Упровадження додаткових факторів сигналізації (окрім шумового фактора у процесі роботі дизеля з мастилом, засміченим більш ніж на 17 % дизельним паливом) та контролю несправностей у роботі подібних великих механічних агрегатів надасть змогу додатково дисциплінувати машиністів і слюсарів під час виконання інструкцій для запобігання руйнуванню конструкцій локомотивів. Дослідження підтвердили важливість контролю за хімічним складом і механічними характеристиками відповідальних деталей і конструкцій рухомого складу. Доведено необхідність періодичного контролю хімічного складу мастила. Нагляд за акуратним веденням робочого журналу може запобігти руйнуванню конструкцій рухомого складу, які мають високу вартість.
  Повний текст PDF - 1.155 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Горобець В.
  • Коваленко В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Горобець В. Л. Дослідження причин передчасного руйнування колінчастого вала тепловоза 2ТЕ116 / В. Л. Горобець, В. В. Коваленко // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2018. - № 4. - С. 101-110. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2018_4_12.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Горобець Володимир Леонідович (1958–) (технічні науки)
  • Коваленко Валентина Володимирівна (технічні науки)
  • Коваленко Владислав Вікторович (технічні науки)
  • Коваленко Вячеслав Валерійович (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського