Наукова періодика України | Наука та прогрес транспорту | ||
Мурадян Л. А. Залежність величини зносу пари тертя "п’ятник – підп’ятник" від пробігу вантажного вагона / Л. А. Мурадян, Д. О. Подосьонов, В. Ю. Шапошник // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2017. - № 6. - С. 61-69. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2017_6_8 Розглянуто взаємодію циліндричних поверхонь пари тертя "п'ятник - підп'ятник" вантажного вагона. Необхідно теоретично дослідити процес зносу та отримати залежність величини зносу підп'ятника від пробігу вагона з урахуванням силового навантаження, фізико-механічних і триботехнічних властивостей сполучених матеріалів для подальшого моделювання та керування величиною міжремонтного пробігу за критерієм зносу відповідних ресурсовизначальних елементів вантажних вагонів. Для теоретичних досліджень залежності величини зносу пари тертя "п'ятник - підп'ятник" від пробігу вантажного вагона використано теорію тертя та зношування твердих тіл. Розглянуто взаємодію циліндричних поверхонь пари тертя "п'ятник - підп'ятник" вантажного вагона у вигляді моделі "вал-втулка". Запропоновані залежності постійного та змінного зносів даної пари тертя для випадків, коли діють сили в поперечному та поздовжньому напрямах. Отримана залежність величини зносу підп'ятника від пробігу вантажного вагона, що враховує силове навантаження, фізико-механічні та триботехнічні властивості сполучених матеріалів. На її основі, застосовуючи для ремонту нові матеріали з різними властивостями, можна моделювати стан зносу циліндричних поверхонь пари тертя "п'ятник-підп'ятник", що дозволяє у подальшому керувати величиною міжремонтного пробігу вантажного вагона. На прикладі піввагона 12-7023, на основі отриманого виразу були побудовані залежності середньої величини зносу підп'ятника для випадків із різними значеннями коефіцієнта використання пробігу та швидкості руху поїзда. При цьому показано, що з підвищенням швидкості руху поїзда до 100 км/год, середня величина зносу підп'ятника піввагона 12-7023 нижче на 25 %, ніж при швидкості 80 км/год. За критерієм зносу розглянуто взаємодію циліндричних поверхонь пари тертя "п'ятник - підп'ятник" вантажного вагона та вперше отримано залежність величини зносу підп'ятника від пробігу, що враховує силове навантаження, фізико-механічні та триботехнічні властивості сполучених матеріалів. Застосовуючи для ремонту нові матеріали з різними властивостями, на основі отриманої залежності можна проводити моделювання стану зносу циліндричних поверхонь пари тертя "п'ятник - підп'ятник", тобто керувати величиною міжремонтного пробігу вантажного вагона. Результати роботи дозволяють встановити величину зносу підп'ятника для відповідного експлуатаційного пробігу вантажного вагона. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Мурадян Л. А. Залежність величини зносу пари тертя "п’ятник – підп’ятник" від пробігу вантажного вагона / Л. А. Мурадян, Д. О. Подосьонов, В. Ю. Шапошник // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2017. - № 6. - С. 61-69. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2017_6_8.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |