Наукова періодика України Наука та прогрес транспорту


Petrenko V. D. 
Study of the effect of soil cement elements when stabilizing roadbed model in laboratory conditions / V. D. Petrenko, O. L. Tiutkin, I. O. Sviatko // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2017. - № 6. - С. 112-119. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2017_6_13
Мета роботи - визначення впливу грунтоцементних елементів укріплення земляного полотна на слабкій основі за допомогою випробування грунтів за лабораторних умов. Під час розробки заходів щодо реконструкції та укріплення грунтових масивів виконується перевірка їх міцності за допомогою багатьох методів. В усіх випадках до уваги приймають фізико-механічні характеристики грунтів, отримані в результаті досліджень, а також діючі нормативні документи. Експериментальні дослідження виконувались шляхом моделювання за лабораторних умов. Моделювання здійснювалось на основі відповідних співвідношень між геометричними розмірами, механічними властивостями матеріалів, навантаженнями та іншими факторами, від яких залежить напружено-деформований стан. При проведенні випробувань навантаження моделі здійснювалось поступово. Кожну ступінь навантаження витримували до умовної стабілізації деформації грунту. Зняття відліків із вимірювальних пристроїв на кожному ступені навантаження виконувалось після досягнення стабілізації деформацій грунтового масиву. Фіксування відліків із обладнання відзначалось у журналі випробувань. При укріпленні грунтоцементними палями моделі земляного полотна відбувається покращання механічних властивостей, що призводить до зменшення деформацій у 2 - 3,5 рази. Для кожного випробування побудовані графіки залежності відносних деформацій від напруження, а також графіки деформацій та компресійні криві. За результатами експериментальних досліджень можна побачити, що при випробуванні моделі з влаштуванням грунтоцементних паль, порівняно з моделлю без влаштування грунтоцементних паль, відносні деформації зразків, що були відібрані до експерименту та після експерименту, майже збігаються, що свідчить про зменшення деформативності під навантаженням. Доведено, що даний тип укріплення позитивно впливає на напружено-деформований стан грунтового масиву шляхом підвищення його фізико-механічних характеристик. Отримані результати дозволяють раціонально проектувати роботи з укріплення грунтової основи за допомогою сучасних технологій. Поглиблений аналіз результатів експериментальних досліджень відкриває можливості для теоретичного узагальнення та розробки теоретичних основ, що дозволить у подальшому уникнути в аналогічних випадках експериментальної перевірки приведеного в роботі виду укріплення для даного виду грунту. Підтверджено, що використаний метод укріплення може бути застосований за реальних умов.
  Повний текст PDF - 590.205 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Petrenko V.
  • Tiutkin O.
  • Sviatko I.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Petrenko V. D. Study of the effect of soil cement elements when stabilizing roadbed model in laboratory conditions / V. D. Petrenko, O. L. Tiutkin, I. O. Sviatko // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2017. - № 6. - С. 112-119. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2017_6_13.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Петренко Володимир Дмитрович (технічні науки)
  • Тютькін Олексій Леонідович (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського