Наукова періодика України Наука та прогрес транспорту


Стовпник С. М. 
Дослідження гідравлічного впливу на технологічну стійкість метротунелю мілкого закладання в намивних масивах / С. М. Стовпник, А. Л. Ган, Є. А. Загоруйко, Л. В. Шайдецька // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2017. - № 5. - С. 141-148. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2017_5_16
На основі аналізу результатів комп'ютерного моделювання та лабораторних досліджень у науковій роботі необхідно встановити залежність впливу змін гідравлічного рівня грунтових вод на стійкість обробки тунелів метрополітену за рахунок розвитку деформацій оточуючого намивного масиву. Методичну основу комплексу досліджень складають аналіз та узагальнення відомих наукових результатів та практичного досвіду прогнозування і попередження деформацій обробок тунелів та оточуючого грунтового масиву, а також комп'ютерне моделювання критичного напружено-деформованого стану обробки тунелю при зміні гідравлічного рівня грунтових вод. В процесі технологічного спорудження та під дією безнапірних підземних вод при експлуатації тунелів ліній метрополітену мілкого закладання стійкість суцільно-секційної обробки забезпечується завдяки рівномірному гідростатичному обтисканню обробки, при цьому осідання тунелю знаходяться в межах допустимих значень. Результати досліджень показують, що при зміні рівня підземних вод по обидва боки тунелю може виникати різний гідростатичний тиск. При цьому з'являється перерозподіл напружень грунтового масиву навколо поперечного перерізу тунелю, а це, в свою чергу, призводить до виникнення додаткових нерівномірних деформацій та розкриття тріщин обробки тунелю під час експлуатації. Встановлено вплив зміни гідростатичного тиску, що може виникати внаслідок коливання рівня підземних вод, на суцільно-секційну обробку тунелів ліній метрополітену мілкого закладання через вторинне осідання грунту. Визначені умови виникнення вторинного осідання грунту та встановлено характер протікання деформацій у період експлуатації тунелів мілкого закладання. На стадії проектування ліній метрополітену мілкого закладання необхідно враховувати можливість нерівномірного осідання від дії гідростатичного тиску в період експлуатації. Це дозволить уникнути додаткових деформацій у сезонний період, зменшити кількість поточних ремонтів, підвищити надійність та збільшити термін експлуатації конструкцій обробки тунелів.
  Повний текст PDF - 962.243 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Стовпник С.
  • Ган А.
  • Загоруйко Є.
  • Шайдецька Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Стовпник С. М. Дослідження гідравлічного впливу на технологічну стійкість метротунелю мілкого закладання в намивних масивах / С. М. Стовпник, А. Л. Ган, Є. А. Загоруйко, Л. В. Шайдецька // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2017. - № 5. - С. 141-148. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2017_5_16.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Стовпник Станіслав Миколайович (технічні науки)
  • Ган Анатолій Леонідович (технічні науки)
  • Загоруйко Євген Анатолійович (технічні науки)
  • Шайдецька Любов Валентинівна (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського