Наукова періодика України Наука та прогрес транспорту


Дацишин О. П. 
Про поверхневе руйнування головок залізничних рейок / О. П. Дацишин, Г. П. Марченко, А. Ю. Глазов // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2017. - № 4. - С. 41-49. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2017_4_7
Мета роботи - теоретичне встановлення характеристичного кута поширення поверхневих тріщин у головках залізничних рейок, який є головним фактором у формуванні типових поверхневих контактно-втомних пошкоджень, таких як "пітинг", "риски", "нора" тощо. Необхідно також знайти умови для визначення цього кута. Дослідження проводили на основі методу сингулярних інтегральних рівнянь. Пошкоджену поверхневою тріщиною рейку моделювали як півплощину з крайовим розрізом, а дію колеса на рейку - як односпрямоване повторне поступальне переміщення уздовж краю півплощини з герцівськими контактними зусиллями, з дотичною складовою. Задачу визначення коефіцієнтів інтенсивності напружень близько вершини тріщини в головці рейки звели до системи двох дійсних сингулярних інтегральних рівнянь, які розв'язали чисельно - методом механічних квадратур Гауса-Чебишова. Складність задачі полягає в тому, що межі ділянок контакту і розкриття берегів тріщини наперед невідомі та змінюються під час переміщення контактних зусиль. Ці межі визначали одночасно з розв'язанням інтегральних рівнянь задачі за додатковими умовами методом ітерацій. Теоретично встановлена наявність у головці рейки характеристичного кута поширення поверхневих тріщин за механізмом поперечного зсуву та записані умови для його визначення. Отримані результати добре узгоджуються з інженерними та експериментальними даними. Вперше теоретично знайдено величини характеристичного кута, під яким на початковій стадії поширюються зсувні поверхневі контактно-втомні тріщини в головці залізничної рейки від дії коліс. Записано умови для визначення цього кута. Отримані дані мають важливе значення для інженерної практики, оскільки виявляють природу поверхневих контактно-втомних дефектів рейок за різних умов експлуатації залізничної колії та дозволяють прогнозувати їх контактну міцніть і довговічність.
  Повний текст PDF - 956.156 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Дацишин О.
  • Марченко Г.
  • Глазов А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Дацишин О. П. Про поверхневе руйнування головок залізничних рейок / О. П. Дацишин, Г. П. Марченко, А. Ю. Глазов // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2017. - № 4. - С. 41-49. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2017_4_7.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Дацишин Олександра Петрівна (фізико-математичні науки)
  • Марченко Григорій Петрович (фізико-математичні науки)
  • Глазов Артем Юрійович (фізико-математичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського