Наукова періодика України Наука та прогрес транспорту


Гетьман Г. К. 
Вибір раціональних параметрів номінального режиму електровозів / Г. К. Гетьман, С. Л. Марікуца // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2017. - № 1. - С. 96-105. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2017_1_12
Мета роботи - розгляд особливостей розв'язання зазначених задач стосовно електровозів. Якщо допустити, що граничні значення сили тяги електровоза визначаються за умовами зчеплення колеса з рейкою, то потужність номінального режиму можна представити як добуток номінальної швидкості руху, розрахункового коефіцієнта зчеплення, маси состава поїзда та коефіцієнтів, які являють собою відношення розрахункової (пускової) сили тяги до сили тяги номінального режиму та відношення маси локомотива до маси состава. Оскільки маса состава є величиною не постійною, то за реальних умов завжди існує надлишкова потужність локомотивного парку, необхідного для освоєння заданого об'єму перевезень. Зниження надлишкової потужності парку можна одержати за рахунок введення в експлуатацію локомотивів різної потужності, призначених для водіння поїздів різної маси, при цьому зростає повнота використання потужності, але виникають труднощі підбору локомотивів для поїздів у експлуатації. Наведено методику розрахунку оптимальних значень потужності, швидкості та сили тяги номінального режиму. Запропоновано математичні моделі взаємозв'язку кратності тяги, надлишкової потужності й потужності тягового модуля. Доведено, що потужність тягового модуля, сумарна потрібна потужність парку й надлишок цієї потужності в абсолютних одиницях пропорційні швидкості номінального режиму. Для зниження сумарної потужності парку при виборі оптимальної потужності номінального режиму тягового модуля слід прийняти в розрахунок швидкість номінального режиму, визначену за умови мінімізації витрати електроенергії на тягу, тобто найменше значення, що забезпечує можливість реалізації заданої ходової швидкості руху й необхідного для умов експлуатації рівня резервування потужності. Розроблено уніфікований алгоритм визначення оптимальних значень параметрів номінального режиму пасажирських, вантажних та вантажопасажирських електровозів. Визначено мінімізацію витрат під час виготовлення, придбання та утримання електровозів, параметри номінального режиму яких розраховані згідно наведеної методики.
  Повний текст PDF - 1.628 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Гетьман Г.
  • Марікуца С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Гетьман Г. К. Вибір раціональних параметрів номінального режиму електровозів / Г. К. Гетьман, С. Л. Марікуца // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2017. - № 1. - С. 96-105. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2017_1_12.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Гетьман Геннадій Кузьмич (технічні науки)
  • Марікуца Сергій Леонідович (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського