Наукова періодика України Наука та прогрес транспорту


Petrenko V. D. 
Features of Drilling-and-blasting at Construction of Beskidskiy Tunnel / V. D. Petrenko, O. L. Tiutkin, S. T. Proskurnia // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2016. - № 5. - С. 178-185. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2016_5_19
Мета роботи - проаналізувати можливість розробки технології проведення буровибухових робіт та підвищення її ефективності при будівництві Бескидського тунелю за складних інженерно-геологічних умов. Виконано аналіз технічного рівня гірських і будівельних робіт, нової техніки, обладнання та виробництва. Використано запропоноване забезпечення системою безпеки тунелю, який експлуатується (враховуючи, що відстань до нього 20 м від найближчого заряду в споруджуваному тунелі). Для цього була запропонована система комбінованого вибуху шпурових зарядів короткоуповільненим і уповільненим способами. Враховано, що загальна маса зарядів у заходці була розділена на три групи, в яких перша і друга групи підриваються короткоуповільнено, з інтервалами уповільнення 20 - 200 мс та 200 - 400 мс відповідно, і третя - уповільнено, з інтервалами 500 - 10 000 мс. Застосування цієї системи істотно знизило сейсмічну дію масового вибуху зарядів при проходці двоколійного залізничного тунелю великого поперечного перетину. Запропоновано розроблену технологічну модель, що описує залежність техніки від інженерних та геологічних умов. Розроблено методологію проведення буровибухових робіт при будівництві калоти і штроси, а також техніку визначення та улаштування інтервалів короткоуповільненого і уповільненого підривання шпурових зарядів вибухових речовин. Напведено максимально допустиму концентрацію газів і парів під час вибуху. Розрахунки показали, що максимальний рівень забруднення газами робочої зони в Бескидському тунелі досягається за вибухових процесів. Відповідно до цього, під час вентиляції тунелю, коли проходка виконується по незалежних системах із механічною вентиляцією шляхом дуття, використовують шахтні вентилятори спеціалізованих гірських підприємств. Розроблені сейсмобезпечні зарядні маси базуються на добре відомому положенні про антисейсмічне підривання. Запропоновано та обгрунтовано ефективну технологію проведення буровибухових робіт (із розділенням поперечного перерізу тунелю на калоту і штросу) при прокладанні високогірного Бескидського тунелю. Наведено результати технологічних експериментів.
  Повний текст PDF - 1.058 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Petrenko V.
  • Tiutkin O.
  • Proskurnia S.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Petrenko V. D. Features of Drilling-and-blasting at Construction of Beskidskiy Tunnel / V. D. Petrenko, O. L. Tiutkin, S. T. Proskurnia // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2016. - № 5. - С. 178-185. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2016_5_19.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Петренко Володимир Дмитрович (технічні науки)
  • Тютькін Олексій Леонідович (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського