Наукова періодика України Наука та прогрес транспорту


Донченко А. В. 
Аналіз питань енергозбереження та енергоефективності під час експлуатації рухомого складу метрополітену / А. В. Донченко, А. О. Сулим, О. С. Сіора, О. О. Мельник, В. В. Федоров // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2016. - № 3. - С. 108-119. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2016_3_11
Розглянуто актуальну проблему значного споживання електроенергії рухомим складом під час його експлуатації. У зв'язку з поетапним підвищенням тарифів за спожиту електроенергію подальший розвиток рейкового електрорухомого транспорту, зокрема рухомого складу метрополітену, неможливий без застосування сучасних енергоощадних технологій та енергоефективних систем. Необхідно виконати аналіз заходів і визначити перспективні напрямки з енергозбереження та підвищення енергоефективності на рухомому складі метрополітену. Визначено основні шляхи зниження споживання електроенергії під час експлуатації рухомого складу метрополітену. Проведено аналіз витрат на електроенергію рухомим складом комунального підприємства (КП) "Київський метрополітен". Проаналізовано значну кількість досліджень вітчизняних та іноземних авторів щодо вищезазначеної проблематики. Основними напрямками з енергозбереження та підвищення енергоефективності рухомого складу метрополітену є впровадження на ньому систем рекуперації, накопичення енергії та енергоефективних систем управління. Встановлено, що впровадження систем рекуперації та накопичення енергії дозволить заощадити значну кількість електроенергії, що витрачається на тягу, проте потребує й суттєвих капіталовкладень. Зазначено, що за сучасних складних умов розвитку економіки України перспективним напрямком енергозбереження є застосування енергоефективних систем управління. Основною перевагою цього напрямку є одержання економічного ефекту без значних капіталовкладень. Виконано оцінювання потенціалу збереження електроенергії за рахунок застосування енергоефективних систем управління під час типових штатних режимів ведення рухомого складу на перегонах "Хрещатик - Театральна - Хрещатик" та "Шулявська - Берестейська - Шулявська" КП "Київський метрополітен". Результати досліджень щодо кількості збереження електроенергії за рахунок використання систем рекуперації, накопичення енергії та енергоефективних систем управління можна використати під час створення нового або модернізації існуючого рухомого складу метрополітену.
  Повний текст PDF - 571.006 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Донченко А.
  • Сулим А.
  • Сіора О.
  • Мельник О.
  • Федоров В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Донченко А. В. Аналіз питань енергозбереження та енергоефективності під час експлуатації рухомого складу метрополітену / А. В. Донченко, А. О. Сулим, О. С. Сіора, О. О. Мельник, В. В. Федоров // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2016. - № 3. - С. 108-119. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2016_3_11.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Сулим Андрій Олександрович (технічні науки)
  • Мельник Олена Олексіївна (технічні науки)
  • Мельник Олена Олексіївна (технічні науки)
  • Федоров Володимир Вікторович (технічні науки)
  • Федоров Валерій Васильович (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського