Наукова періодика України Наука та прогрес транспорту


Коваленко В. В. 
Структуроутворення в бетонах підрейкових основ / В. В. Коваленко, Ю. Л. Заяць, П. О. Пшінько, С. В. Коваленко // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2016. - № 2. - С. 174-189. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2016_2_19
Виявлено залежності структурних та механічних властивостей бетону від складу застосованих добавок-модифікаторів, характеру змін структурних та механічних властивостей в залежності від строку твердіння бетону контрольних і модифікованих зразків. Застосовані мікроструктурний, фрактографічний, мікрорентгеноспектральний аналіз та фізико-механічні випробування дозволили виявити необхідні залежності. Мікроструктура цементного каменю за рівних умов підбору бетонних сумішей залежить від складу застосованих сировинних матеріалів та технології виробництва. Досліджено структурні перебудови під час тужавіння бетонів на жорстких сумішах та вплив складових частин комплексної добавки-модифікатора ПЛКП (виробництва ПП "Логія", м. Дніпропетровськ) на морфологію, дисперсність та хімічний склад цементного каменю. Визначено також механічні характеристики бетону для підрейкових основ. Дослідження структурних та фізико-механічних характеристик контрольних зразків та модифікованих бетонів на різних стадіях тужавіння показали, що застосування гіперпластифікаторів ПЛКП українського виробництва сприяє формуванню наноструктурованого бетону. Застосування нових полікарбоксилатних добавок ПЛКП у виробництві бетонних сумішей для підрейкових основ дозволяє виключити пропарювання з технології виробництва підрейкових основ. Відсутність сольової складової у добавці сприяє підвищенню довговічності бетону. Виявлено, що модифікація бетону комплексною добавкою ПЛКП сприяє формуванню найбільш однорідної структури цементного каменю, яка складається з компактних кристалів, оточених ниткоподібними кристалами, які щільно переплетені в поровому просторі. Така структура сприяє максимальним характеристикам міцності бетону при стисненні. При цьому пропарювання за традиційною технологією сприяє збільшенню розмірів первинних етрингітних кристалів, що мають схильність до реструктуризації у процесі експлуатації залізобетонних виробів за температур близько 20 °C. Регулювання технологічних параметрів виробництва підрейкових основ, а саме - зниження температури пропарювання, або вилучення цієї операції із технологічного циклу виготовлення залізобетонних шпал, при використанні добавки ПЛКП дозволяє підвищити структурну однорідність і стабільність, збільшити щільність бетону та в результаті позитивно впливати на його довговічність.
  Повний текст PDF - 1.935 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Коваленко В.
  • Заяць Ю.
  • Пшінько П.
  • Коваленко С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Коваленко В. В. Структуроутворення в бетонах підрейкових основ / В. В. Коваленко, Ю. Л. Заяць, П. О. Пшінько, С. В. Коваленко // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2016. - № 2. - С. 174-189. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2016_2_19.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Коваленко Валентина Володимирівна (технічні науки)
  • Коваленко Владислав Вікторович (технічні науки)
  • Коваленко Вячеслав Валерійович (технічні науки)
  • Пшінько Павло Олександрович (технічні науки)
  • Коваленко Сергій Володимирович (технічні науки)
  • Коваленко Сергій Володимирович (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського