Наукова періодика України Наука та прогрес транспорту


Ловейкін В. С. 
Зниження динамічної навантаженості роботи механізмів у перехідних режимах / В. С. Ловейкін, Ю. О. Ромасевич // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2015. - № 6. - С. 101-109. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2015_6_12
Мета роботи - дослідження методів синтезу режимів руху механізмів та машин, які забезпечують оптимальні режими руху за термінальними та інтегральними критеріями. Для проведення досліджень використано одномасову динамічну модель механізму. У якості оптимізаційних критеріїв використано термінальний та комплексний інтегральний критерії. Поставлена оптимізаційна задача розв'язана за допомогою динамічного програмування та варіаційного числення. Використано прямий варіаційний метод, який дозволив знайти лише наближений розв'язок вихідної задачі оптимального керування. Для кожного з методів розв'язання задачі встановлено способи забезпечення абсолютного мінімуму термінального критерію. Одержані в результаті рішень характеристики показують плавність зміни кінематичних функцій при гальмуванні механізму та вказують на досягнення абсолютного мінімуму прийнятого у розрахунках термінального критерію. При розв'язуванні задачі оптимального керування методом динамічного програмування для досягнення абсолютного мінімуму термінального критерію у рівняння динаміки руху системи необхідно вводити нові змінні. При розв'язанні оптимізаційних задач за допомогою методу варіаційного числення для того, щоб забезпечити мінімум термінального критерію n-го порядку, шляхом вибору відповідних крайових умов, необхідно розв'язати рівняння Ейлера-Пуассона 2(n+1)-го порядку (за умови симетричного задання крайових умов). Дане рівняння, в свою чергу, є необхідною умовою екстремуму функціоналу з підінтегральним виразом (n+1)-го порядку. Мінімізація прийнятого у розрахунках термінального критерію надає змогу усунути удари у кінематичних зачепленнях механізмів, що, у свою чергу, підвищує їх довговічність. Крім того, зниження інтенсивності наростання прискорення ведучої маси системи (наприклад, ротора електродвигуна) дає змогу знизити небажані енерговитрати приводу.
  Повний текст PDF - 417.099 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Ловейкін В.
  • Ромасевич Ю.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Ловейкін В. С. Зниження динамічної навантаженості роботи механізмів у перехідних режимах / В. С. Ловейкін, Ю. О. Ромасевич // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2015. - № 6. - С. 101-109. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2015_6_12.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Ромасевич Юрій Олександрович (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського