Наукова періодика України Наука та прогрес транспорту


Йосифович Р. М. 
Дослідження залишкового ресурсу дефектних рейок типу Р50 із випробуваннями на циклічну витривалість / Р. М. Йосифович // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2015. - № 6. - С. 78-87. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2015_6_10
Вивчено та оцінено залишковий ресурс для дефектних нетермозміцнених рейок типу Р50, що експлуатуються на коліях Київського метрополітену і вилучаються з експлуатації через наявність дефектів типу 11.1-2 на боковій викружці поверхні кочення голівки рейки. Дослідження виконані з застосуванням експериментальних методів: випробування зразків дефектних рейок на циклічну витривалість на пульсаційній машині та випробування зразків дефектних рейок на статичне граничне навантаження на гідравлічному вертикальному пресі. Проведені експерименти свідчать про те, що на базі випробувань у 2 млн. циклів відбувається лише незначний розвиток (збільшення розмірів) на 0,5 - 0,7 мм наявних дефектів коду 11.2 у результаті осипання часток викришеного металу на боковій робочій викружці головки дослідних зразків рейок; інтенсивного, тим більше катастрофічного, розвитку дефектів типу 11.2, або перетворення цих дефектів у дефекти типу 21.2 або 30Г.2 не відбулося в жодному випадку. Вперше в Україні теоретичними розрахунками обгрунтовано велику вірогідність утворення дефектів контактно-втомного походження у вигляді викришування та вищерблювання металу на поверхні кочення рейки, біля краю головки. Це відбувається у результаті створення високого ступеня напруженого нерівноважного стиску в цій зоні, за рахунок високих значень головних нормальних напружень - появи великих дотичних напружень у тілі головки на глибині 2,5 - 3,5 мм, які перевищують межу плинності й витривалості металу. Проведені стендові експериментальні випробування дослідних зразків дефектних рейок на багатоциклову витривалість (на базі № = 2,1 x 10 циклів) із періодичним дефектоскопним контролем. У результаті експериментів одержано нові дані про спроможність опору рейок із дефектами викришування на поверхні кочення голівки за кодом 11.1-2 довготривалим циклічним навантаженням величиною, рівною експлуатаційному колісному навантаженню на базі випробувань у 2 млн циклів. Тобто, дефектні рейки можуть мати залишковий ресурс не менше 30 млн. т. брутто.
  Повний текст PDF - 523.63 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Йосифович Р.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Йосифович Р. М. Дослідження залишкового ресурсу дефектних рейок типу Р50 із випробуваннями на циклічну витривалість / Р. М. Йосифович // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2015. - № 6. - С. 78-87. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2015_6_10.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Йосифович Роман Миколайович (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського