Наукова періодика України Наука та прогрес транспорту


Курган Д. М. 
Моделювання накопичення деформацій залізничної колії на основі ентропії системи / Д. М. Курган // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2015. - № 4. - С. 99-109. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2015_4_10
Передбачено проведення теоретичних досліджень щодо використання методів, які визначають термін експлуатації залізничної колії (ЗК) не тільки за показником загального обсягу навантаження, а й враховують його структуру та динамічні характеристики. Метою таких досліджень є створення моделі нагромадження деформацій для оцінки термінів експлуатації ЗК із урахуванням зазначених особливостей. Для моделювання процесу поступової зміни стану за час експлуатації (нагромадження деформацій) ЗК представлена як система, яка складається з множин часток різних речовин, зібраних у цільну конструкцію. Доцільно говорити не про появу деформацій якоїсь визначеної величини в певному перерізі колії, а про імовірність такої події на ділянці. Якщо оперувати вірогідністю появи відхилень, стан системи зручно характеризувати кількістю розривів умовних внутрішніх зв'язків. Однаковому стану системи можуть відповідати різні комбінації розривів. Чим більша кількість розривів, тим більша кількість варіантів змін структури системи, що відповідають її поточному стану. У разі старіння системи її ентропія постійно збільшується. Зростання ентропії виражається змінами внутрішньої енергії системи, які можна визначити, використовуючи механічну роботу сил, дія яких призводить до деформацій. Це надає змогу визначити кількісний показник розриву зв'язків у системі як наслідок виконання механічної роботи. Розроблено методику оцінювання строків життєвого циклу експлуатації ЗК із урахуванням таких факторів, як: структура поїздопотоку, конструкція верхньої будови колії, рух поїздів із високими швидкостями. Вперше для моделювання нагромадження деформацій ЗК використаний такий показник, як ентропія системи. Розгорнуті аналітичні залежності доведено до практичної методики, що надає змогу аналізувати ділянки колії із різними конструкціями або з різними умовами експлуатації за строками нагромадження деформацій.
  Повний текст PDF - 406.472 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Курган Д.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Курган Д. М. Моделювання накопичення деформацій залізничної колії на основі ентропії системи / Д. М. Курган // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2015. - № 4. - С. 99-109. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2015_4_10.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Курган Дмитро Миколайович (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського