Наукова періодика України Наука та прогрес транспорту


Вакуленко Л. І. 
Залежність розміру зерна аустеніту в сталі залізничного колеса від параметрів гарячої деформації / Л. І. Вакуленко // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2015. - № 2. - С. 157-167. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2015_2_15
Наукова робота має за мету оцінити вплив температури нагріву та ступеня гарячого обтискування заготівки вуглецевої сталі на розмір зерна аустеніту при виготовленні залізничних коліс. Матеріалом для досліджень була вуглецева сталь марки 60 із вмістом вуглецю 0,55 до 0,65 %, яка була відібрана від фрагментів залізничних коліс (ЗК) в роботі. Використання підстужування в процесі гарячого обтискування заготівки ЗК дозволяє диспергувати структуру аустеніту на більшій відстані від поверхні ободу. Обумовлено це тим, що охолоджені об'єми металу мають підвищену міцність та будуть меншою мірою піддаватися пластичній деформації. У порівнянні з охолодженими прошарками поблизу поверхні ободу більш розігріті внутрішні об'єми металу. За умов безперервності розповсюдження пластичної деформації, маючи підвищену температуру, вони повинні піддаватися обтискуванню на більшу сумарну ступінь деформації. Внаслідок наведених рішень повинна формуватися більш рівномірна аустенітна структура по перетину ободу ЗК. Для одержання ефекту подрібнення зерна аустеніту при виготовленні суцільнокатаних ЗК необхідно знижувати температуру нагріву заготівки під прокатку або підвищувати ступінь обтискування на останніх етапах формоутворювальної деформації. Підвищення ступеня гарячої пластичної деформації, особливо в центральних об'ємах ободу ЗК, супроводжується зниженням неоднорідності аустенітної структури по його перетину. Механізм подрібнення структури зерен аустеніту заснований на уповільненні розвитку процесів рекристалізації в вуглецевій сталі за зниження температури обтискування металу елементів ЗК під час їх формування на прокатному стані. Зниження температури гарячого обтискування заготівки за умов прокатного стану від 1 240 - 1 260 °С до 1 150 °С супроводжується зменшенням розміру зерна аустеніту від 0 - 1 балів до 2 - 5 в різних елементах ЗК.
  Повний текст PDF - 868.182 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Вакуленко Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Вакуленко Л. І. Залежність розміру зерна аустеніту в сталі залізничного колеса від параметрів гарячої деформації / Л. І. Вакуленко // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2015. - № 2. - С. 157-167. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2015_2_15.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Вакуленко Леонід Ігорович (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського