Наукова періодика України Наука та прогрес транспорту


Скальський В. Р. 
Модель оцінки залишкової довговічності рами візка локомотива з урахуванням повзучості / В. Р. Скальський, І. Я. Долінська, Д. В. Рудавський, Р. Я. Ярема, В. Р. Бас // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2015. - № 1. - С. 54-61. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2015_1_8
Мета роботи - розроблення розрахункової моделі визначення періоду докритичного росту повзучо-втомних тріщин у рамах візків електровозів, яка враховувала б основні параметри навантаження, геометрію елемента конструкції та тріщини. Сформульовано розрахункову модель для визначення періоду докритичного росту повзучо-втомних тріщин в елементах конструкцій рами за дії змінного в часі навантаження. Вона базується на першому законі термодинаміки стосовно механіки заповільненого руйнування тіл під час змінного навантаження та низькотемпературної повзучості, коли домінуюча роль відводиться періоду неусталеної повзучості (перша ділянка кривої повзучості). Низькотемпературна повзучість - це повзучість матеріалів за температур TO < 0,5 Tmp, де Tmp - температура плавлення матеріалу. Одержано аналітичну формулу для визначення коефіцієнта інтенсивності напружень шкворневої балки з технологічним отвором. Показано, що за визначеними експериментально константами матеріалу з використанням запропонованих аналітичних залежностей можна легко визначати залишковий ресурс елементів рами візка. Запропоновано нову математичну модель для опису кінетики поширення повзучо-втомних тріщин у рамах візків електровоза за змінних у часі навантажень із різними їх часовими витримками та визначення на цій основі періоду докритичного росту тріщин. Сформульована модель може слугувати основою інженерних методів розрахунку з визначення залишкового ресурсу елементів конструкцій із тріщинами, що працюють за сумісної дії циклічного навантаження та неусталеної повзучості.
  Повний текст PDF - 444.488 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Скальський В.
  • Долінська І.
  • Рудавський Д.
  • Ярема Р.
  • Бас В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Скальський В. Р. Модель оцінки залишкової довговічності рами візка локомотива з урахуванням повзучості / В. Р. Скальський, І. Я. Долінська, Д. В. Рудавський, Р. Я. Ярема, В. Р. Бас // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2015. - № 1. - С. 54-61. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2015_1_8.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Скальський Валентин Романович (1954–2024) (фізико-математичні науки)
  • Долінська Ірина Ярославівна (фізико-математичні науки)
  • Рудавський Денис Володимирович (фізико-математичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського