Наукова періодика України Наука та прогрес транспорту


Вакуленко І. О. 
Перспектива використання атермічних технологій пом’якшення металу елементів рухомого складу / І. О. Вакуленко, С. В. Пройдак, М. М. Грищенко // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2013. - Вип. 3. - С. 36-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2013_3_7
Здійснено оцінку можливості використання атермічних технологій пом'якшення металу елементів кузова і колеса залізничного вагону. Матеріалом для дослідження були вуглецеві сталі фрагмента ободу залізничного колеса з 0,55 % С, 0,74 % Mn, 0,33 % Si і сталь 20. Сталь залізничного колеса досліджено у стані після термічного зміцнення і холодного наклепу після експлуатації. Сталь 20 досліджено після холодної пластичної деформації прокаткою. Електричну імпульсну обробку (ЕО) здійснено на спеціальному устаткуванні. Як характеристику міцності металу використано твердість за Віккерсом. Дослідження мікроструктури здійснено з використанням світлового та електронного мікроскопів. Під час експлуатації елементів рухомого складу різного рівня міцності виникнення ушкоджень на металевих поверхнях зумовлене одночасною дією достатньо складних навантажень. Враховуючи, що формування осередків руйнування значною мірою визначається станом об'ємів металу поблизу з місцями максимальних діючих напружень, розробка технологій зниження темпу накопичення дефектів або рівня діючих напружень надасть змогу подовжити термін роботи елементів рухомого складу. Після ЕО фрагменту ободу колеса змінам твердості відповідали закономірні зміни внутрішньої будови металу. Пропорційно зростанню ступеню холодної деформації прокаткою міцність низьковуглецевої сталі зростає. Знакозмінне вигинання холоднодеформованого листового прокату супроводжується зниженням міцності, яке зумовлене змінами субструктури металу. Процес пом'якшення наклепаної сталі супроводжується субструктурними змінами, які більшою мірою притаманні зміцненню від холодної пластичної деформації: диспергування дислокаційної чарункової структури, формування нових та переміщення сформованих субмеж. Впровадження за умов ремонтної бази залізничних депо технології електричної імпульсної обробки надасть змогу без застосування нагріву металу досягти необхідного рівня пом'якшення наклепаної по поверхні кочення сталі залізничного колеса. Наведена обробка дозволить знизити твердість і подовжити термін використання різців у разі відновлення профілю катання залізничного колеса.
  Повний текст PDF - 2.02 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Вакуленко І.
  • Пройдак С.
  • Грищенко М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Вакуленко І. О. Перспектива використання атермічних технологій пом’якшення металу елементів рухомого складу / І. О. Вакуленко, С. В. Пройдак, М. М. Грищенко // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. - 2013. - Вип. 3. - С. 36-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdnuzt_2013_3_7.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Вакуленко Ігор Олексійович (1949–) (технічні науки)
  • Пройдак Світлана Вікторівна (технічні науки)
  • Грищенко Микола Миколайович (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського