Наукова періодика України | Вісник Донбаського державного педагогічного університету | ||
Дубініна В. Концептуалізація феномену освіти в історико-філософському контексті / В. Дубініна // Вісник Донбаського державного педагогічного університету. Серія : Соціально-філософські проблеми розвитку людини і суспільства. - 2015. - Вип. 3. - С. 134-142. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vddpucf_2015_3_19 Розглянуто трансформації феномену освіти в історико-філософському процесі. Проаналізовано систему історико-філософських теорій та практик освіти та виховання як форм концептуалізації феномену освіти. Виявлено основні способи концептуалізації та глибинні процеси еволюції феномену освіти у філософському дискурсі Античності та Середньовіччя. Досліджено історико-філософські підходи до інституціоналізації освіти в епоху Відродження. Визначено історико-філософські контури концептуалізації освіти в Новий час. Узагальнено історико-філософські практики формування феномену освіти в загальносвітовому цивілізаційному процесі. Установлено способи та засоби формування ідеї освіти в постмодерній культурі (на прикладі концептуалізації феномену риторики в CШA). Досліджено трансформацію традиційних історико-філософських учень Китаю в контексті сучасних освітніх практик. Визначено, що феномен освіти концептуалізується в історико-філософському процесі, у результаті якого феномен освіти розкривається як еволюція системи освітніх парадигм. Одержало подальший розвиток вивчення особливостей вітчизняної системи освіти. Встановлено, що для вітчизняної культури характерною є гуманістична спрямованість концептуалізації освіти, яка має потужні романтичні інтенції. Досліджено основні етапи розвитку концепту європейського університету до кінця XX ст. Показано, що ідея університету не є застиглим поняттям, а зазнає перманентних трансформацій у зв'язку з постійно змінною соціокультурною ситуацією та появою педагогічних новацій. Виявлено історико-філософські закономірності становлення концепту освіти. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Дубініна В. Концептуалізація феномену освіти в історико-філософському контексті / В. Дубініна // Вісник Донбаського державного педагогічного університету. Серія : Соціально-філософські проблеми розвитку людини і суспільства. - 2015. - Вип. 3. - С. 134-142. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vddpucf_2015_3_19.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |