Наукова періодика України Університети і лідерство


Міляєва В. 
Підходи до визначення поняття професійної компетентності на засадах лідерства в сучасній психологічній теорії / В. Міляєва. // Університети і лідерство. - 2017. - № 1. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/univlead_2017_1_6
Проаналізовано різні наукові підходи до визначення психологічного змісту поняття професійної компетентності. Описано приклади аналізу даного поняття як психологічного феномену. Висвітлено соціальні, мотиваційні, функціональні компетентності, модель компетентності за Дж. Равеном. Серед найбільш значимих для виконання професійної діяльності компетностей виділено когнітивні (готовність використовувати нові ідеї та інновації для досягнення цілей, аналіз середовища з метою виявлення нових можливостей, звичка до абстрагування, оригінальність мислення, готовність вирішувати складні проблеми, спроможність навчатися самостійно), афективні (довіра, терпимість до різних стилів життя, адаптивність, широта перспективи тощо), вольові (упевненість у собі, самоконтроль, наполегливість, відповідальність, здатність спонукати інших до співпраці тощо). Запропоновано продовжити аналіз зазначеної проблеми в напрямі пошуку психологічних механізмів оптимізації професійної компетентності.Проанализированы различные научные подходы к определению психологического содержания понятия профессиональной компетентности. Освещены социальные, мотивационные, функциональные компетентности, модель компетентности по Дж. Равену. Среди наиболее значимых для выполнения профессиональной деятельности компетностей выделены когнитивные (готовность использовать новые идеи и инновации для достижения целей, анализ среды с целью выявления новых возможностей, привычка к абстрагированию, оригинальность мышления, готовность решать сложные проблемы, способность учиться самостоятельно), аффективные (доверие, терпимость к различным стилям жизни, адаптивность, широта перспективы т.п.), волевые (уверенность в себе, самоконтроль, настойчивость, ответственность, способность побудить других т.п.). Предложено продолжить анализ указанной проблемы в направлении поиска психологических механизмов оптимизации профессиональной компетентности.The article shows different scientific approaches to ascertaining psychological contents of the notion Уprofessional competenceФ. Traditionally the phenomenon of professional competence has been considered and investigated in the sphere of management,administration and other sciences. But in terms of urgent social need of increasing effectiveness of using human resources, psychology aims at searching and profound amazing of the main mechanisms and methods of influence on development of professional competence. The article reviews some published works, demonstrates examples and suggests original conclusions on the issues.
  Повний текст PDF - 472.81 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Міляєва В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Міляєва В. Підходи до визначення поняття професійної компетентності на засадах лідерства в сучасній психологічній теорії / В. Міляєва. // Університети і лідерство. - 2017. - № 1. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/univlead_2017_1_6.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського