Наукова періодика України | Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку | ||
Гриценко О. Г. Еволюція образу ліричного героя у "Воєнних” симфоніях Валерія Антонюка / О. Г. Гриценко // Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Мистецтвознавство. - 2018. - Вип. 28. - С. 44-52. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrkm_2018_28_9 Проаналізовано еволюцію образу ліричного героя у "воєнних" симфоніях сучасного київського композитора В. Антонюка. Матеріал для аналізу складають симфонії № 5 "Про Війну" та № 6 "Лемент Над Прірвою", написані і виконані в 2014 - 2015 рр. у Грузії та Україні. Виявлено закономірності, що дали можливість розглядати архетипізацію образу ліричного героя цих творів, враховуючи драматургічні можливості жанрового підгрунтя музики, виявити стилеві індекси, що мають прояв у застосуванні ним засобів музичної виразності (тематизму, гармонії, фактури, тембрового колориту тощо) та окреслити специфіку авторського стилю композитора на фабульно-сюжетному й драматургічному рівнях. У межах культурологічного дослідження розглянуто роль особистості конкретного виконавця в процесі втілення образу ліричного героя цих симфоній. У результаті мистецтвознавчого аналізу зазначених опусів засобами культурологічного дискурсу висвітлено особливості їх виконавського прочитання крізь відображення (калькування, змінення, збагачення) первинного композиторського плану.Проаналізовано еволюцію образу ліричного героя у "воєнних" симфоніях сучасного київського композитора В. Антонюка. Матеріал для аналізу складають симфонії № 5 "Про Війну" та № 6 "Лемент Над Прірвою", написані і виконані в 2014 - 2015 рр. у Грузії та Україні. Виявлено закономірності, що дали можливість розглядати архетипізацію образу ліричного героя цих творів, враховуючи драматургічні можливості жанрового підгрунтя музики, виявити стилеві індекси, що мають прояв у застосуванні ним засобів музичної виразності (тематизму, гармонії, фактури, тембрового колориту тощо) та окреслити специфіку авторського стилю композитора на фабульно-сюжетному й драматургічному рівнях. У межах культурологічного дослідження розглянуто роль особистості конкретного виконавця в процесі втілення образу ліричного героя цих симфоній. У результаті мистецтвознавчого аналізу зазначених опусів засобами культурологічного дискурсу висвітлено особливості їх виконавського прочитання крізь відображення (калькування, змінення, збагачення) первинного композиторського плану. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Гриценко О. Г. Еволюція образу ліричного героя у "Воєнних” симфоніях Валерія Антонюка / О. Г. Гриценко // Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Мистецтвознавство. - 2018. - Вип. 28. - С. 44-52. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrkm_2018_28_9.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |