Наукова періодика України ScienceRise


Базиль Л. O. 
Розвиток літературознавчої компетентності майбутніх учителів-філологів: концептуально-теоретичні аспекти / Л. O. Базиль // ScienceRise. Pedagogical Education. - 2015. - № 9(5). - С. 40-47. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/texc_2015_9%285%29__9
Висвітлено проблему формування високого рівня літературознавчої компетентності майбутніх учителів української мови та літератури у процесі навчальних і виробничих практик. Виокремлено деякі спільні елементи організації та проходження студентами-філологами різних видів практики, що передбачають розвиток складної інтегративної професійно-особистісної якості словесника. Розглянуто підходи, форми, методи та прийоми шкільної літературної освіти, які є результатом літературознавчої підготовки вчителів української мови та літератури, що здійснюється на засадах компетентнісного підходу. Проаналізовано роль літературознавчої компетентності у професійно-особистісній структурі педагога-філолога. Зазначено, що ефективним шляхом цілісного формування літературознавчої компетентності та способом апробації розвитку означеної якості є підсистема фахових (навчальних) і виробничих (педагогічних) практик, які сприяють формуванню високого рівня літературознавчої компетентності як інтегрованого багаторівневого професійно-особистісного феномену в цілісній професійній структурі особистості вчителя-словесника. Запропоновано напрями подальших досліджень, серед яких - створення технології розвитку літературознавчої компетентності майбутніх учителів у процесі проходження різних видів навчальних і педагогічних практик.Исследована проблема формирования литературоведческой компетентности будущих учителей украинского языка и литературы в процессе учебных и педагогических практик. Выделены некоторые общие элементы организации и прохождения студентами-филологами различных видов практики, предусматривающих развитие сложного интегративного профессионально личностного качества словесника. Расмотрены подходы, формы, методы и приемы школьного литературного образования, которое является результатом литературоведческой подготовки учителей украинского языка и литературы, осуществляющей на принципах компетентносного подхода. Проанализована роль литературоведческого компетентностного подхода в профессионально-личностной структуре педагога–филолога. Отмечено, что эфективным путем целостного формирования литературоведческой компетентности и способом апробации развития данного качества является подсистема специальных учебных и производственных педагогических практик, которые способствуют формированию высокого уровня литературоведческой компетентности как интегрованого многоуровневого профессионально-личностного феномена в целостной профессиональной структуре личности учителя-филолога. Предложено направления дальнейших исследований, среди которых - создание технологии развития литературоведческой компетентности будущих учителей в процесе прохождения разных видов учебных и педагогических практик.Article is devoted to the formation of literary competence of future teachers of Ukrainian language and liteature in the process of study and teaching practices. The author highlights some of the common elements of the organization and doing differenttypes of practice by language students that provides the development of complex integrative professional and personal quality of the language teacher. he problem of the formation of future teachers of literary Ukrainian language and literature in the process of learning and teaching practices. Highlights some of the common elements of the organization and passing language student of practices aimed at promoting complex integrative professional personal quality language and literature.Examined approachesforms, methods and techniques of the literary school of education, which is the result of the literary training of teachers of Ukrainian language and literature, which is conducting a kompetentnosnogo approach. Were analyzed the role of literary competence approach in the professional and personal structure of the teacher - philologist. Noted that more efficiently through a holistic formation of literary competence and way of testing the quality of a subsystem danogo fahovyh training and production of pedagogical practices that contribute to a high level of literary competence as integrovanogo tiered professional and personal phenomenon in maintain the integrity of the professional structure of the individual teacher, philologist. Directions of further research, including the creation of technology for the development of future teachers of literary pattern during the passage of different types of learning and teaching practices.Охарактеризовано методологічні засади розвитку літературознавчої компетентності майбутнього вчителя української мови та літератури за умов педагогічного ВНЗ. Теоретично обгрунтовано сутність літературознавчої компетентності такого вчителя. Вивчено зміст і структуру літературознавчої компетентності майбутнього вчителя-словесника. Проаналізовано сучасний стан розвитку літературознавчої компетентності майбутніх учителів. Виявлено й теоретично обгрунтовано чинники розвитку досліджуваного утворення у педагогічних ВНЗ. Змодельовано науково-методичну систему розвитку літературознавчої компетентності майбутніх учителів української мови і літератури. Розглянуто технологію поетапного розвитку зазначеної компетентності у процесі літературознавчої діяльності, обумовленої специфікою літературознавства й освітніми вимогами професійної підготовки майбутніх учителів-словесників. Висвітлено методичні засоби реалізації технології у системі професійної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури.
  Повний текст PDF - 421.46 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Базиль Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Базиль Л. O. Розвиток літературознавчої компетентності майбутніх учителів-філологів: концептуально-теоретичні аспекти / Л. O. Базиль // ScienceRise. Pedagogical Education. - 2015. - № 9(5). - С. 40-47. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/texc_2015_9(5)__9.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського