Наукова періодика України Системи управління, навігації та зв'язку


Тихенко О. М. 
Дослідження магнітних полів на робочих місцях рухомого складу міського електротранспорту та засоби їх нормалізації / О. М. Тихенко // Системи управління, навігації та зв'язку. - 2019. - Вип. 3. - С. 152-155. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/suntz_2019_3_27
Досліджено магнітні поля на робочих місцях рухомого складу міського електротранспорту. Мета роботи - експериментальні дослідження фактичних рівнів магнітних полів на робочих місцях рухомого складу міського електричного транспорту та розроблення заходів з їх нормалізації. Для проведення досліджень було обрано найбільш поширені у м. Київ зразки міського електричного транспорту - тролейбус, трамвай та метрополітен. Для проведення досліджень використовувався повірений вимірювач стаціонарного магнітногополя МТМ-01. Враховуючи зміну потужності електроприводу, вимірювання виконувалися за різних режимів руху транспортних засобів на робочих місцях водіїв. Встановлено, що значення індукції стаціонарного магнітного поля на робочих місцях водіїв тролейбусів приблизно удвічі нижчі за значення геомагнітного поля і практично не залежать від режимів руху. У рухомому складі метрополітену значення індукції магнітного поля практично неперервне при різних режимах руху та перевищує значення природного поля. При цьому у режимах розгону та гальмування спостерігається значне зростання рівня поля з його інверсією. Найбільш складною є динаміка індукції магнітного поля у трамваї. На зупинці вона нижча за природне значення, під час руху з постійною швидкістю цей показник збільшується майже до природного значення, а під час розгону та гальмування відбувається різке зростання (до трьох значень природного). При цьому спостерігається непередбачувана інверсія переважного напрямку магнітного поля. Доведено, що значні коливання індукції магнітного поля потребують розроблення організаційно-технічних заходів для зниження амплітуди коливань поля. Показано, що застосування спеціального екрана з магнітом'якого листового матеріалу, дозволяє зменшити амплітуду коливань поля та наблизити його значення до рівня природного геомагнітного поля. Але при застосуванні такого екрана у реальних умовах дуже важливим є визначення найбільш раціонального його розташування.
  Повний текст PDF - 895.377 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Тихенко О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Тихенко О. М. Дослідження магнітних полів на робочих місцях рухомого складу міського електротранспорту та засоби їх нормалізації / О. М. Тихенко // Системи управління, навігації та зв'язку. - 2019. - Вип. 3. - С. 152-155. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/suntz_2019_3_27.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Тихенко Оксана Миколаївна (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського