Наукова періодика України Сучасна стоматологія


Дац В. В. 
Особливості стоматологічного статусу у дітей з різним рівнем психічного здоров’я / В. В. Дац // Сучасна стоматологія. - 2019. - № 2. - С. 46-49. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ss_2019_2_11
Показники стоматологічного статусу в дітей корелюють із численними біологічними, фізіологічними та соціальними чинниками, від проживання в певному регіоні, що характеризується особливостями мінерального складу питної води, переважаючим модусом харчування населення та специфікою впливу локального біогеоценозу й поточної техногенної ситуації, до рівню загальної освіченості їх батьків, доступності стоматологічної допомоги для населення, провадження заходів профілактичного спрямування зі збереження стоматологічного здоров'я. Стан психологічного благополуччя, а тим більше стан психічного здоров'я дитини чинить значний вплив на дотримання нею рекомендацій із забезпечення оптимального стану здоров'я ротової порожнини (РП). Вивчення впливу стану психічного здоров'я дітей на стан здоров'я їх РП є необхідним для подальшого формування високо конгруентних та персоніфікованих рекомендацій про догляд за зубами в кожній групі дітей з різним рівнем психічного здоров'я (РРПЗ). Мета дослідження - визначити особливості показників стоматологічного статусу дітей з РРПЗ. На базі КУ "Запорізька обласна клінічна дитяча лікарня" ЗОР за умов інформованої згоди батьків та з дотриманням принципів біоетики було обстежено 100 дітей з різноманітними групи: першу групу (Г1) склали 30 хворих на аутизм, другу групу (Г2) - 30 хворих на олігофренію легкого ступеня, третю групу (Г3) - 20 хворих на синдром дефіциту уваги та гіперактивності (СДУГ), четверту групу (Г4) - психічно здорові діти. Визначення стоматологічного статусу було проведено за допомогою розрахунку індексу кп+КПВ, РМА та Green-Vermillion. Виявлено особливості стоматологічного статусу в дітей з РРПЗ на основі аналізу встановлених у них показників стоматологічних індексів. У дітей, хворих на аутизм, порівняно з рештою груп достовірно переважала як інтенсивність карієсу, так і кількість хворих із сильно вираженою інтенсивністю карієсу. Ураховуючи помітну різницю між показниками інтенсивності карієсу в дітей з аутизмом і дітей без аутистичних проявів можна констатувати, що одним із провідних етіофакторів даної патології є наявність бруксизму, що в найбільшій мірі характерний для дітей з аутизмом і значно рідше зустрічається в інших дітей і призводить до значного пошкодження емалі. У дітей, хворих на аутизм та олігофренію, порівняно з Г3 та Г4 достовірно переважала розповсюдженість поганого рівню гігієни ПР. У дітей, хворих на олігофренію, високі показники індексу Green-Vermillion пояснюються частим потраплянням у рот сторонніх предметів, що є мікробіологічно контамінованими, й часте вживання їжі руками без попереднього миття. У дітей, хворих на аутизм, стоматологічними захворюваннями, що відрізнялися від рівня психічного здоров'я та демонстрували реакції одонтофобічного характеру. Їх було розділено на такі чотири натомість, поганий рівень гігієни порожнини рота зумовлюється високою інтенсивністю в них каріозного процесу та нехтування правилами адекватної санації ротової порожнини.
  Повний текст PDF - 79.688 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Дац В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Дац В. В. Особливості стоматологічного статусу у дітей з різним рівнем психічного здоров’я / В. В. Дац // Сучасна стоматологія. - 2019. - № 2. - С. 46-49. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ss_2019_2_11.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського