Наукова періодика України Стратегічні пріоритети


Тищенко Ю. А. 
Сензитивність мовного питання в освіті, мультилінгвальна освіта для Закарпаття / Ю. А. Тищенко // Стратегічні пріоритети. - 2018. - № 1. - С. 84-88. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/spa_2018_1_14
Йдеться про основні виклики в освітній сфері в Закарпатті після ухвалення Закону України "Про освіту". Представники національних меншин, зокрема у горської національної меншини негативно сприйняли формулювання статті 7 Закону України, де йдеться про мову освіти. Представникам національних менши гарантується право на навчання в комунальних закладах освіти для здобуття дошкільної та початкової освіти, поряд із державною мовою, мовою відповідної національної меншини. Викладання рідною мовою здійснюється в молодшій школі, з п'ятого класу відбувається перехід на навчання українською мовою, проте перша, рідна мова, звичайно, залишається як предмет у навчальному процесі. Тема мови освіти була й залишається більш ніж чутливою для українських угорців, а будь-які зміни трактуються як стійка загроза та руйнація системи освіти, яка сформувалася в регіоні. Фіксується більш ніж задовільний рівень знання державної, української мови серед випускників шкіл з угорською мовою викладання, що негативно відображається на взаємній інтеграції. Серед представників угорської національної меншини протягом 2014 - 2016 рр. не знаходили підтримки й ініціативи із запровадження можливих методик мультилінгвальної освіти в угорських школах, що посилило б рівень інтеграції, покращило б ступінь володіння дітьми з числа представників угорської національної меншини українською мовою. Мультилінгвальна освіта передбачає вивчаючи предмети, вичати мову, забезпечує вищу конкурентоспроможність на ринку праці в майбутному. Вона передбачає застосування адаптованих освітніх методик, які б дозволяли збалансувати освіту українською та угорською мовами, налагодити викладання предметів українською мовою також. Українська влада виступала проти запровадження вивчення методик в школах з угорською мовою викладання української, як іноземної. Відбуваються консультації з польською, болгарською, румунською владою, а низка проблемних моментів може бути вирішена у меморандумах та в Законі України "Про середню освіту".
  Повний текст PDF - 325.877 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Тищенко Ю.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Тищенко Ю. А. Сензитивність мовного питання в освіті, мультилінгвальна освіта для Закарпаття / Ю. А. Тищенко // Стратегічні пріоритети. - 2018. - № 1. - С. 84-88. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/spa_2018_1_14.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського